Rebranding ROMANIA

Este aproape imposibil sa imbunatatesti o imagine a unei tari in afara hotarelor ei, atata timp cat in interiorul granitelor sale ceea ce predomina este tabloul negativ al unui popor corupt si neserios. 

“Unde s-au dus, cand au apus, anii de sus ai gloriei ei ?”   Putem vorbi despre asa ceva in istoria noastra sau totul e doar o idilizare perfecta in cartile de istorie?    Vlad Tepes, Stefan cel Mare, Neagoe Basarab, Petru Rares, Mircea cel Batran, Mihai Viteazul  –  cat este istorie si cat este poveste?

Trecand peste “programele – directiva de dezvoltare economico – sociala a Romaniei in profil teritorial”  ajungem la Romania zilelor noastre: o tara proaspat devenita membra UE, care organizeaza summite NATO si despre care se scrie in presa straina!! In mod normal, acesta ar fi un prilej de bucurie, dar ce te faci cand citesti pe prima pagina a ziarelor franceze despre cainii comunitari bucuresteni ce le-au dat batai de cap fortelor de ordine?

Care sunt asadar caracteristicile Romaniei moderne?  Daca am face un sondaj de opinie in care sa intrebam oamenii despre simbolul Romaniei probabil ca Nadia Comaneci ar fi pe primul loc.  Ceea ce e super bine, daca stai sa te gandesti ca Jiji ar putea fi astazi considerat un simbol de catre poporul de rand.  De asemenea, sunt convinsa ca Hagi inca ocupa un loc important in inimile Romanilor, dar incep sa am dubii in legatura cu Brancusi si cu a sa << Coloana a infinitului>>.

Care sunt locurile ce ar trebui vizitate in tara noastra?  romania-is-my-country ?  Ei, bine, ar trebui cu totii sa aflam ca acel concept de turism nu se opreste la Valea Prahovei! 

Care dintre urmatorii factori are o importanta mai mare asupra imaginii tarii: mass media nationala, presa internationala, presendintele, sportivii romani, turistii romani, artistii romani, produsele romanesti, studentii plecati cu burse, Guvernul, filmele romanesti, muzica romaneasca sau companiile autohtone?

Ce ai putea tu, ca locuitor de rand, sa faci pentru tara ta? In primul rand, sa-ti raspunzi la intrebarea: ” Te consideri un reprezentant al Romaniei atunci cand calatoresti in alta tara?”

 

Aceeasi,

Ela



13 Responses to “Rebranding ROMANIA”

  1. Rin Tin Tin says:

    Turismul in sine are o componenta nociva, dat fiind ca multi turisti nu exploreaza de capul lor, ci sunt dusi in searbede programe organizate de tot felul de agentii. Dupa parerea mea, industria turismului ar trebui ingropata definitiv.

    ” Te consideri un reprezentant al Romaniei atunci cand calatoresti in alta tara?”
    Consider ca formatia individuala are prioritate asupra apertenentei nationale, si, in concluzie, nu am motive sa nu ma consider roman.

  2. Ela says:

    Scuze pentru raspunsul intarziat, dar am fost plecata pe munte timp de o saptamana… Oricum, raspunsul tau a fost scurt si la obiect! Suntem pe aceeasi lungime de unda.

  3. ARV says:

    Trebuie sa vezi intunericul abisurilor ca soarele sa straluceasca mai tare.

  4. Rin Tin Tin says:

    abisul din locul in care soarele nu ajunge niciodata. in cur.
    intzeleptule:)

  5. ARV says:

    Metaforic vorbind. Genialule. Si sa stii ca ajunge si la propriu daca insisti. Dar cu lumina din capusorul tau, nu poti nici sa deslusesti titlul unei carti intr o noapte cu luna plina.

  6. Rin Tin Tin says:

    Wow, excelent. asta a durut. bine ca esti tu destept:) saves us all!
    Vai de steaua ta.

  7. ARV says:

    Ofticatu’ din copii care fura jucarii.

  8. Rin Tin Tin says:

    Hai sa ne batem in titluri de carti, vrei? 🙂

  9. Ela says:

    Make love, not war! 🙂

  10. Rin Tin Tin says:

    I’d make that. With you:)

  11. Ela says:

    Hypothetically speaking 😀

  12. Inainte de a alege o destinatie turistica trebuie sa ne gandim si la raportul calitate-pret.

  13. Ela says:

    pt Andreea Ionescu: Sper sa nu sune ciudat intrebarea, insa, Neoi Poroi iti spune ceva ?

Leave a Reply

css.php