Vineri la pranz trebuia sa plecam spre PORTO, al doilea oras ca importanta din Portugalia. Din pacate insa, masinile inchiriate n-au fost gata la timp. Din fericire, datorita acestui inconvenient am platit doar 2 zile in loc de 3. Asadar, la 16.00 am plecat 15 studenti din Braganca, in 3 masini ( Ford Fiesta, Mitsubishi Colt si Peugeut 107; inchirierea ne-a costat aprox 32 euro de masina )

In primul rand, am fost foarte placut impresionata de infrastructura, de autostrazile perfecte, dar si de taxa de 3.65 euro pentru o scurta bucata de drum.

In al doilea rand, Porto este exact asa cum apare in fotografii. Iar vizitarea acestui oras te incarca de energie pentru zilele aiurea ce-ar putea urma.

DSC03239 DSC03283

Am avut, fireste, un noroc imens cunoscandu-l pe Ricardo, un portughez nationalist, foarte prins in politica (PSD). Cu ajutorul lui pot spune ca am cunoscut orasul destul de bine, am vizitat aproape toate zonele de interes turistic, dar si dedesubturile si cartierele intunecate, cum imi place mie.

DSC03269 DSC03271

In centrul orasului, in cartierul Ribeira (care a fost incadrat in patrimoniul Unesco in ’96 ) locuiesc oameni simpli, care isi atarna hainele proaspat spalate la balcon. De asemenea, populatia de aici e destul de saraca si in varsta. Nu o data mi s-a intamplat sa vad un chip de batrana care imi surade  la geam. Cafenelele de pe marginea raului Douro sunt foarte frumoase, se asculta muzica buna, dar si preturile sunt pe masura.

DSC03274 DSC03263

Inainte sa plec la drum, am cautat pe trip advisor informatii despre oras si am gasit un top 10 al celor mai cautate atractii turistice:

1. Casa da Musica ( despre )
  2. Solar Vinho do Porto
  3. River Douro
  4. Fundacao Serralves – Museu de Arte Contemporanea ( despre )
  5. Sao Francisco Church (Igreja de Sao Francisco) ( despre )
  6. Ponte D. Luis I ( despre )
  7. Clerigos Tower (Torre dos Clerigos) ( despre )
  8. Taylor’s Port
  9. Porto Cathedral (Se Catedral)
  10. House of the Prince (Casa do Infante)despre )

Le-am vazut pe toate, in afara de punctele 2,8 si 10 + MULTE ALTELE:

• Livraria Lello – cea mai frumoasa librarie din Porto si una dintre cele mai frumoase din lume
  • Palacio do Cristal si gradina ce-l inconjoara ( nu trebuie ratata! )
  • Piata Libertatii
  • vechea gara Sao Bento – pe peretii acesteia sunt scene din istoria Portugaliei
  • piata Almeida Garret
  • piata D. Henrique
  • Croft wine house – unde am gustat vin rosu de Porto si am aflat un pic din istoria familiei
  • Estadio de Dragao ( stadionul echipei FC Porto )
  • croaziera pe raul Douro ( 10 euro )
  • Norteshopping – cel mai mare mall, care e imens + inca 2 mai mici ( unul cu magazine la care imi era frica sa ating hainele si unul simpatic, cu fantana arteziana in mijloc ca in mall Vitan, unde am servit mancare braziliana )
  • oceanul Atlantic + o lunga faleza
  • orasul Gaia

Am mancat castane prajite, nata( o prajitura cu crema ), filete do povo ( un fel de caracatita pane, cu orez si cartofi ), mancare braziliana, am baut carioca ( ceai de lamaie servit ca un shot, revigorant pentru cei care nu beau cafea dupa masa ), am ascultat muzica braziliana si fado si m-am plimbat in lung si-n lat, cat m-au tinut picioarele.

Insa in noiembrie, cand voi reveni in Porto, vreau neaparat sa merg la Sea Life, la un restaurant cu muzica fado, la gradina botanica, sa ma plimb cu tramvaiul din fier ( + Museo de Carro Electrica ), Museu Romantico, Mosteiro da Serra do Pilar, Palacio da Bolsa, sa merg intr-un loc unde se danseaza tango, rumba, samba, bossa nova, etc. si poate chiar sa fac cumparaturi pe faimoasa Rua de Santa Catarina.

DSC03299 DSC03336

De tinut minte: daca vreodata vei vizita Porto trebuie neaparat sa te plimbi pe jos prin Ribeira, sa vizitezi o veche pivnita, sa gusti vin de Porto de la el de-acasa si sa admiri privelistea din gradina Palatului de Cristal. Restul depinde de tine, de portofelul tau si de alegerile proprii. Desi Coimbra si Lisabona sunt orasele renumite pentru muzica fado, eu as merge si in Porto intr-o sambata seara la restaurant, unde pentru aproximativ 30 de euro poti savura o cina delicioasa si o muzica autentica.

Se esta rua fosse minha… = Daca strada aceasta ar fi a mea…  =>> in centrul orasului, in apropiere de turn se afla cateva strazi pline de oameni nonconformisti si magazine out of the box ce nu trebuie ratate. Eu am avut noroc si-am prins un festival stradal.

Daca vrei sa vezi mai multe poze din acest weekend, intra pe facebook