Bilantul responsabilitatii sociale pe 2010

Este primul an in care ma alatur initiativei celor de la ResponsabilitateSociala.ro, dar fiindca imi place sa vorbesc despre lucrurile bune care se intampla, mi-a fost drag sa raspund intrebarilor de mai jos:
Care sunt primele 3 companii din Romania pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?
In primul rand imi vine in minte Petrom-ul, pentru modul in care se se implica in educatie si in adoptarea atitudinii potrivite fata de noi si fata de mediu. Iubesc TaraLuiAndrei.ro si vreau ca in cativa ani Romania toata sa fie tara lui Andrei (“Sfantul Andrei”). Saptamana trecuta am fost plecata in Redescopera Romania, un alt proiect de-al lor inceput anul trecut, pe care il indragesc tot mai mult pe zi ce trece. Imi place atitudinea companiei fata de angajatii ei, dar si fata de noi toti. Am auzit numai povesti frumoase despre Scoala lui Andrei si abia astept sa merg la o alta plantare cu ei.
Romania va creste prin bun simt si responsabilitate, zic ei.

Apoi, apreciez implicarea BCR-ului in educatia bancara a tinerilor, prin Scoala de Bani. Mai stiu si BCRSperante, programul care-i ajuta pe copiii defavorizati, dar care au un talent muzical deosebit. Un fel de #romaniiautalent, dar fara sa fie atat de comercial.

Nu in cele din urma, as vrea sa mentionez Vodafone-ul cu programele Voluntar de profesie, O santa pentru viata sau alte programe in parteneriat cu SMURD, SALVAMONT, SALVAMAR. Nu am inteles exact care e directia in care se indreapta ei, dar sa vedem ce aduce 2011! 🙂

In ce masura marile companii din Romania au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?

Rotitele se invart din ce in ce mai repede si mai bine, asta-i parerea mea, dar inca e loc de mult mai bine. Mi-ar fi placut sa vad mai multe investitii in educatie. CSR-ul nu inseamna doar eco, bio, fara poluare, si nicidecum nu inseamna green washing. Si nu in cele din urma, CSR-ul nu e PR, asa cum s-a simtit in multe incercari ale companiilor.

Ce asteptari ai de la companiile din Romania, in privinta responsabilitatii sociale, in 2011?

Vreau sa vad strategii coerente, planuri pe termen lung, vreau sa vad companii care se axeaza pe o directie si fac totul bine in acea directie. Eu inteleg dorinta unei companii de a proteja si mediul, de a investi in educatie, sanatate, turism si alte cele, dar mi s-ar parea mai potrivit ca o companie sa-si gaseasca directia de lucru, sa-si faca un plan si sa se tina de el. De aceea apreciez foarte mult Petrom-ul, fiindca actiunile lor sunt corelate si au continuitate.

Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?

Datoria mea de blogger imi zice sa promovez mereu proiectele care schimba ceva, care ajuta pe cineva, care ofera.

(foto)



One Response to “Bilantul responsabilitatii sociale pe 2010”

  1. Bitu Mihai says:

    Din 3 companii , 2 coincid cu cele precizate si de mine in articolul scris pentru ResponsabilitateSociala.ro . Se pare ca in general Vodafone este cea mai apreciata companie romaneasca, urmata indeaproape de Petrom cu programul “Tara lui Andrei”, in urma lor venind puternic bancile…

    Felicitari pentru articol ! 🙂

Leave a Reply

css.php