La invitația lui Cristi Manafu am mers aseară la Marriott la un eveniment inedit, care știam că o să-mi placă: Cannes Predictions.
Desfășurat de Leo Burnett și Evensys, evenimentul a constat în vizionarea celor mai tari campanii din lume din ultimul an. Fiecare participant a putut aprecia care dintre aceste clipuri va câștiga la Festivalul de Publicitate de la Cannes, ce se desfașoară zilele acestea. Practic, din cele 40 de clipuri de mai jos, fiecare dintre participanți a ales 15. Dacă una dintre alegerile mele câștigă un Grand Prix, eu primesc 100 de puncte. Pentru fiecare Gold Lion ales primesc 75 de puncte, pentru Silver Lion 50 de puncte, iar dacă am ghicit un Bronze Lion primesc 25 de puncte. Punctajul final îl voi ști pe 29 iunie, sper. Dar marii câștigători vor fi anunțați sâmbătă seară (pe 25 iunie).
Așadar, Cannes nu e doar orașul în care se desfășoară Festivalul Internațional de Film. Tot la Cannes se desfășoară anual și cel mai important eveniment al industriei internaţionale de publicitate: Cannes Lions. Vechi de 56 de ani, dar cu un profil mereu ajustat la aşteptările delegaţilor, festivalul internaţional de publicitate „Cannes Lions” este astăzi una dintre cele mai complexe reuniuni anuale a comunităţilor de publicitari, clienţi, creativi, oameni din marketing direct, film, media, producţie şi radio. E locul unde vrei să fii atunci când faci parte din industria asta.
Vă las acum cu lista celor 40 de clipuri. Puteți să vă faceți și voi shortlistul, împreună cu prietenii voștri, vineri seara.
- Heineken “The Entrance” – Wieden + Kennedy, Amsterdam, Netherlands
- Target “Kaleidoscopic Fashion Spectacular” – Mother, New York, USA
- T-Mobile “Welcome Back” – Saatchi & Saatchi, London, UK
- Ikea “Cats” – Mother, London, UK
- Carlton Draught “Slo Mo” – Clemenger BBDO, Melbourne, Australia
- Diesel “A Brief History” – Santo, London, UK
- World Wildlife Foundation “Save as WWF” – Jung von Matt, Hamburg, Germany
- Nike – Football “Write the Future” – Wieden + Kennedy, Amsterdam, Netherlands
- Gatorade “Replay – Season 2+3” – TBWA\Chiat\Day, Los Angeles, USA
- Volkswagen – Passat “The Force” – Deutsch, Los Angeles, USA
- Sony PlayStation – DC Universe “Mr. Lee” – Leo Burnett, Madrid, Spain
- FedEx “Exchange Student” – BBDO, New York, USA
- Shangri-La Hotels “It’s In Our Nature” – Ogilvy & Mather, Hong Kong, China
- Tipp-Ex “A Hunter Shoots a Bear” – Buzzman, Paris, France
- Google Creative Lab / Arcade Fire “The Wilderness Downtown” – Chris Milk & @radical.media, USA
- Coca-Cola – Burn Energy Drink “Ride” – Publicis Mojo, Sydney, Australia
- Nike – Basketball “The Film Room” – R\GA, New York, USA
- Leo Burnett India “The Gandhi Font” – Leo Burnett, Mumbai, India
- Berghs School “Don’t Tell Ashton” – Berghs School, Stockholm, Sweden
- Innovative Thunder “Pay With a Tweet” – R\GA, New York, USA
- Old Spice “Response Campaign” – Wieden + Kennedy, Portland, USA
- Puma “After Hours Athlete” – Droga5, New York, USA
- Diageo – Bundaberg Rum “Favourable Lie” – Leo Burnett, Sydney, Australia
- New Zealand Lotto “Lucky Dog” – DDB, Auckland, New Zealand
- Domestic Violence Hotline “Mercy Street” – Y&R, New York, USA
- Carinho de Verdade “The World’s Biggest Hug” – Monumenta, Brasilia, Brazil
- Overturn Prop 8 “Devin & Glenn” – Saatchi & Saatchi, New York, USA
- Logitech Revue With Google TV “Ivan Cobenk” – Goodby Silverstein & Partners, San Francisco, USA
- Allstate “Teen Driver” / “GPS” / “Douglas Fir” – Leo Burnett, Chicago, USA
- Bolthouse Farms “Baby Carrots” – Crispin Porter + Bogusky, Boulder, USA
- BGH Air Conditioners “Big Noses” – Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi, Buenos Aires, Argentina
- 4th Amendment Wear “Metallic Ink Undertones” – 4th Amendment Wear, Boulder, USA
- Nike “Republica Popular do Corinthians” – F/Nazca Saatchi & Saatchi, Sao Paulo, Brazil
- IBM “Watson” – Ogilvy & Mather, New York, USA
- Google – Chrome Browser “Chrome Speed Tests” – BBH & Google Creative Labs, New York, USA
- Volkswagen – Fun Theory “Speed Camera Lottery” – DDB, Stockholm, Sweden
- Drive Dry “They’d Love To Meet You” – Fox P2, Capetown, South Africa
- Johnny Cash – American IV “The Johnny Cash Project” – Chris Milk & @radical.media, USA
- Chrysler – Chrysler 200 “Born In Fire” – Wieden + Kennedy, Portland, USA
- Bing / Jay-Z “Decode Jay-Z With Bing” – Droga5, New York, USA
Sunt câteva care mie mi-au plăcut mult: nr.4, nr.6, nr. 10, nr. 14, nr. 17, nr. 18, nr. 19, nr. 21, nr. 22 (Puma After Hours Athlete), nr. 30, nr.31, nr. 36, nr.40 Hai că aproape v-am spus shortlistul meu. Să vi le zic și pe ultimele două? Hmm… Nu. Vreau eu să câștig trainingul cu Bogdan Naumovici. 😀
PS: Felicitări McCann Erickson România pentru cele 6 premii câștigate la Cannes pentru campania „Noul Rom”! (două Grand Prix-uri și două Gold Lion la secţiunile Direct şi Promo&Activation şi două trofee Bronze Lion pentru PR.)
2 comentarii