La invitația lui Cristi Manafu am mers aseară la Marriott la un eveniment inedit, care știam că o să-mi placă:  Cannes Predictions.

Desfășurat de Leo Burnett și Evensys, evenimentul a constat în vizionarea celor mai tari campanii din lume din ultimul an. Fiecare participant a putut aprecia care dintre aceste clipuri va câștiga la Festivalul de Publicitate de la Cannes, ce se desfașoară zilele acestea. Practic, din cele 40 de clipuri de mai jos, fiecare dintre participanți a ales 15. Dacă una dintre alegerile mele câștigă un Grand Prix, eu primesc 100 de puncte. Pentru fiecare Gold Lion ales primesc 75 de puncte,  pentru Silver Lion 50 de puncte, iar dacă am ghicit un Bronze Lion primesc 25 de puncte. Punctajul final îl voi ști pe 29 iunie, sper. Dar marii câștigători vor fi anunțați sâmbătă seară (pe 25 iunie).

Așadar, Cannes nu e doar orașul în care se desfășoară Festivalul Internațional de Film. Tot la Cannes se desfășoară anual și cel mai important eveniment al industriei internaţionale de publicitate: Cannes Lions. Vechi de 56 de ani, dar cu un profil mereu ajustat la aşteptările delegaţilor, festivalul internaţional de publicitate „Cannes Lions” este astăzi una dintre cele mai complexe reuniuni anuale a comunităţilor de publicitari, clienţi, creativi, oameni din marketing direct, film, media, producţie şi radio. E locul unde vrei să fii atunci când faci parte din industria asta.

Vă las acum cu lista celor 40 de clipuri. Puteți să vă faceți și voi shortlistul, împreună cu prietenii voștri, vineri seara.

  1. HeinekenThe Entrance” – Wieden + Kennedy, Amsterdam, Netherlands
  2. TargetKaleidoscopic Fashion Spectacular” – Mother, New York, USA
  3. T-MobileWelcome Back” – Saatchi & Saatchi, London, UK
  4. IkeaCats” – Mother, London, UK
  5. Carlton DraughtSlo Mo” – Clemenger BBDO, Melbourne, Australia
  6. DieselA Brief History” – Santo, London, UK
  7. World Wildlife FoundationSave as WWF” – Jung von Matt, Hamburg, Germany
  8. Nike – FootballWrite the Future” – Wieden + Kennedy, Amsterdam, Netherlands
  9. GatoradeReplay – Season 2+3” – TBWA\Chiat\Day, Los Angeles, USA
  10. Volkswagen – PassatThe Force” – Deutsch, Los Angeles, USA
  11. Sony PlayStation – DC UniverseMr. Lee” – Leo Burnett, Madrid, Spain
  12. FedExExchange Student” – BBDO, New York, USA
  13. Shangri-La HotelsIt’s In Our Nature” – Ogilvy & Mather, Hong Kong, China
  14. Tipp-ExA Hunter Shoots a Bear” – Buzzman, Paris, France
  15. Google Creative Lab / Arcade FireThe Wilderness Downtown” – Chris Milk & @radical.media, USA
  16. Coca-Cola – Burn Energy DrinkRide” – Publicis Mojo, Sydney, Australia
  17. Nike – BasketballThe Film Room” – R\GA, New York, USA
  18. Leo Burnett IndiaThe Gandhi Font” – Leo Burnett, Mumbai, India
  19. Berghs SchoolDon’t Tell Ashton” – Berghs School, Stockholm, Sweden
  20. Innovative ThunderPay With a Tweet” – R\GA, New York, USA
  21. Old SpiceResponse Campaign” – Wieden + Kennedy, Portland, USA
  22. PumaAfter Hours Athlete” – Droga5, New York, USA
  23. Diageo – Bundaberg RumFavourable Lie” – Leo Burnett, Sydney, Australia
  24. New Zealand LottoLucky Dog” – DDB, Auckland, New Zealand
  25. Domestic Violence HotlineMercy Street” – Y&R, New York, USA
  26. Carinho de VerdadeThe World’s Biggest Hug” – Monumenta, Brasilia, Brazil
  27. Overturn Prop 8Devin & Glenn” – Saatchi & Saatchi, New York, USA
  28. Logitech Revue With Google TV Ivan Cobenk” – Goodby Silverstein & Partners, San Francisco, USA
  29. AllstateTeen Driver” / “GPS” / “Douglas Fir” – Leo Burnett, Chicago, USA
  30. Bolthouse FarmsBaby Carrots” – Crispin Porter + Bogusky, Boulder, USA
  31. BGH Air ConditionersBig Noses” – Del Campo Nazca Saatchi & Saatchi, Buenos Aires, Argentina
  32. 4th Amendment WearMetallic Ink Undertones” – 4th Amendment Wear, Boulder, USA
  33. NikeRepublica Popular do Corinthians” – F/Nazca Saatchi & Saatchi, Sao Paulo, Brazil
  34. IBMWatson” – Ogilvy & Mather, New York, USA
  35. Google – Chrome BrowserChrome Speed Tests” – BBH & Google Creative Labs, New York, USA
  36. Volkswagen – Fun TheorySpeed Camera Lottery” – DDB, Stockholm, Sweden
  37. Drive DryThey’d Love To Meet You” – Fox P2, Capetown, South Africa
  38. Johnny Cash – American IV “The Johnny Cash Project” – Chris Milk & @radical.media, USA
  39. Chrysler – Chrysler 200Born In Fire” – Wieden + Kennedy, Portland, USA
  40. Bing / Jay-ZDecode Jay-Z With Bing” – Droga5, New York, USA

Sunt câteva care mie mi-au plăcut mult: nr.4, nr.6, nr. 10, nr. 14, nr. 17, nr. 18, nr. 19, nr. 21, nr. 22 (Puma After Hours Athlete), nr. 30, nr.31, nr. 36, nr.40 Hai că aproape v-am spus shortlistul meu. Să vi le zic și pe ultimele două? Hmm… Nu. Vreau eu să câștig trainingul cu Bogdan Naumovici. 😀

PS: Felicitări McCann Erickson România pentru cele 6 premii câștigate la Cannes pentru campania „Noul Rom”! (două Grand Prix-uri și două Gold Lion la secţiunile Direct şi Promo&Activation şi două trofee Bronze Lion pentru PR.)