Redescopera Romania – Brancusi (ziua 4)

Atunci cand calatoresti, tu esti actorul principal, iar starile tale modifica scenariul filmului. Daca tii la tine si vrei sa te simti bine, reusesti sa treci peste toate intamplarile neprevazute care iti pot strica excursia. Daca insa esti sadic si iti place sa gasesti nod in papura, s-ar putea sa nu fii niciodata multumit, fiindca n-o sa gasesti perfectiunea, adica ceea ce te asteptai sau iti doreai tu sa gasesti (in situatia data).

Eu fac parte din categoria aia de oameni care se adapteaza si care reuseste sa gaseasca un echilibru intre ce e si ce si-ar dori sa fie. Eu pun accent pe lucrurile bune si incerc sa le las deoparte pe acelea care-mi fac mai putina placere. Sigur, n-a fost intotdeauna asa. Am avut si eu momente in care servirea deplorabila de la un anumit restaurant a reusit sa-mi strice pranzul, de exemplu. Dar in timp mi-am dezvoltat un scut propriu de aparare. De ce sa-mi fac nervi singura, cand pot totusi sa ma bucur de frumos?

Imi place atat de mult sa calatoresc, incat nici nu stiu cum sa explic asta ca sa transmit ceea ce simt. Imi place sa calatoresc si singura, eu cu mine, dar imi place mai ales sa fiu insotita de oameni. Oameni care isi deschid sufletele, care-si povestesc viata, care transmit starile lor de exaltare sau nostalgie.  Indivizi cu care sa descoperi lumea si ce ascunde ea. Cam ca Augustin, asa.

Azi am parasit echipa Racheta (Bobby Voicu, Alina Constantinescu, Alex Ciuca ) si am intrat in echipa romanticului incurabil, Augustin Radu.  Impreuna cu alte doua echipe (Doru Panaitescu, Alex Negrea, Bogdana Butnar, Denisuca; Mugur Patrascu, Anca Bundaru, Ana Bulgar si Mihai Dumitrescu) am vizitat Manastirea  Lainici, o oaza de liniste, apoi am plecat catre Tg. Jiu si am savurat un pic Cheile Sohodolului. Doru si-a intrat in drepturi si ne-a povestit despre carstificare si cele trei orogeneze.

Ulterior am mers la Casa Memoriala Brancusi din Hobita, comuna Pestisani, judetul Gorj. Am gasit acolo o casuta de lemn bine pastrata, care astazi adaposteste albume, scrisori, fotografii si documente referitoare la viata si opera celui care a fost parintele sculpturii moderne.

Tot azi am vazut (din nou, in cazul meu) Parcul Brancusi: Masa sarutului, Poarta sarutului, Columna. Iar apoi am servit o masa romaneasca delicioasa la Hanul Domnesc din Tg. Jiu, cu ‘Taci si inghite’, pastrav si sirop de muguri de brad 🙂

Acum, fiindca sunt convinsa ca printre voi sunt si calatori desavarsiti, am un premiu de oferit din partea A&A Records. Este vorba despre un album intitulat “Fortarele dacice din Muntii Orastie”. Cine-l vrea sa-mi lase un comentariu in care sa descrie un obiectiv turistic din Romania pe care l-a vizitat cu mare drag. Vreau sa aud povesti frumoase si convingatoare!

Redescopera Romania este un proiect Petrom, sustinut de BCRDaciaRomtelecom, Paralela 45 si Muzeul National al Taranului Roman.

6 Responses to “Redescopera Romania – Brancusi (ziua 4)”

1. Roscata says:

Superbe peisajele si superb ne redai(in scris) toata experienta traita in aceste calatorii. Distractie cat mai multa!

2. Sibiul, stiu, multi ar spune ca deja e prea promovat sau deja ii s-a dus farmecul … dar nu sunt de parerea asta. Ce-mi place cel mai mult e clar, centrul vechi, mai ales dupa ce a fost renovat … e deosebit. Imi place enorm de mult, poate si pentru ca sunt pasionat de arhitectura si imi place sa privesc o cladire veche ce a fost renovata cum trebuie. Din pacate in Arad ca si in alte orase renovarile se fac de nonprofesionisti si astfel ajung sa se degradeze si mai mult cladirile. Chiar m-as bucura daca din exemplul Sibiului vom invata toti sa ingrijim cu mai multa atentie istoria si arhitectura oraselor noastre.

• Felicitari, Adrian! Am decis sa iti ofer tie premiul, fiindca ai fost alaturi de noi si pe hashtag si cred ca te-a bucurat plimbarea noastra in redescoperirea Romaniei.

Te rog sa-mi trimiti pe email (elena.ciric at gmail.com) adresa ta si un numar de telefon.

3. Elena, exista acolo o vila faina, pe unde ati trecut voi, intre Heculane si Baia de Arama. Vezi aici detalii http://cerbul.adbox.ro

4. Chiar nu tin neaparat sa primesc premiul, dar o sa-ti las un link. Poate ti-a scapat. Si tie, si cititorilor tai. 🙂