Social Media Snow Camp 2011 – Day 2

Cristian Manafu trebuia sa deschida workshopurile la ora 10, dar a inceput Victor Kapra, intrebandu-i pe oamenii din companii (cei 10 prezenti :P) cand au vorbit ultima oara cu un consumator.

A adus in discutie autismul corporatist, scotand la iveala companiile care comunica doar prin canalele cu care s-au obisnuit.

2 comunitati ale consumatorilor:

  • Minoritatea critica, vocala, comunicativa
  • Majoritatea favorabila, tacuta, necomunicativa

„Mie-mi suna limbajul comunicatelor de presa precum scrierile din sec. XVI, doar ca acelea aveau un parfum de epoca.” (acestea au fost cuvintele lui Victor Kapra despre limbaj de lemn mancat de carii)

“Misiunea comunicatorului este aceea de a se lupta cu bizonii din companii care inteleg comunicarea in forma cronicarilor din sec XVI.”

 

Manafu a continuat cu Top Social Brands in cifre, a luat lista extinsa de Social Brands facuta de Biz si a analizat ce-a facut fiecare companie in ultimul an in social Media.

Virale – de retinut – o productie foarte buna si un mix de bloggeri bun pentru raspandire.

Twitter – folosit mai mult ca suport in campanii si pentru crearea sau mentinerea buzz-ului. (oferite ca exemplu #dinromania, #refinantare si as adauga eu si #blogjuan)

Facebook – inca suntem in faza cresterii paginilor de Facebook (exemple: Pepsi, Don Cafe, Ursus) – de retinut: cresterea paginilor este puternic sustinuta astazi de aplicatii si Facebook Ads.

Bloguri: programe complexe, campanii pe bloguri, invitatii pentru bloggeri, ambasadori ai brandului.

 

Bobby Voicu – Social Media in business?

Ne-a prezentat cateva studii de caz si ne-a promis o lista lunga de 70 de astfel de linkuri.

Inghetata Humphry Slocombe, un magazin de inghetata cu 14 locuri dat ca exemplu pt ca a adunat 300.000 de followeri

Emerson Salon (Twitter, Facebook, blog) – 75% dintre clienti sunt veniti de pe social media; au site personalizat, clientii din social media sunt mai fideli si cheltuie mai mult

Uniqlo – la aniversarea de 26 de ani au oferit o reducere de 10 euro la fiecare a 26-a persoana care folosea hashtagul.

Vamplets – lunar investesc 250 $ intr-o campanie de Facebook Ads, 300$ incasari, rezultat

Stiinta si tehnica – campanie pe bloguri, Facebook ads, abonamente de 5000 euro + lead-uri

Restaurant chinezesc – facebook management, 4 articole pe bloguri, ROI de 120%, s-a livrat lista cu numele celor care au venit in restaurant, cat au comandat, care a fost profitul restaurantului.

ShowDazzle – 600% crestere in numarul de share, sute de mii de like-uri, userii de pe FB cumpara mai mult si mai des; Au folosit Social Graph, API, Connect (social proof)

Blogul Zappos – nimic despre vanzare, totul despre cultura companiei, word of mouth la maxim

Dell: 6.5 milioane dolari in comenzi pe twitter

 

Partea a 2-a

Cabral a vorbit despre apropierea de brand. Cica Social media ar trebui sa functioneze pe principiul “Stiu pe cineva”.

Chinezu si-a inceput prezentarea folosindu-se de patru citate din „Branding pe frontul de est” (Aneta Bogdan), din care am notat doua:

Brandul este o promisiune respectata.

Brandul inseamna reputatie. Pentru ca se construieste cu gandul la viitor.

A social media campaign is similar to a marriage. („How to make Money with Social Media”)

Buna reputatie inseamna efortul de a fi mereu ceea ce vrei sa pari ca esti. (Socrate)

Pepsi pe Social Media a impartit actiuni la brandul lor. -> Social media repr. Cea mai buna bursa a brandurilor. Unde actionarii sunt cei din comunitatea din jurul brandului.

De ce ar vrea cineva sa intre in comunitatea ta?

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Etc.

Am dezbatut diferenta dintre o comunitate a unui brand si comunitatea unui blogger.

Bogdana a zis ca ea fiindca nu e un activist in comunitatea Apple, desi e fan al produselor, nu se considera parte a acelei comunitati.

Andrei Gheorghiescu, castigatorul Pepsi Refresh: “like-ul nu vinde, relatia de dupa vinde.”

Chinezu a adaptatat versurile acestea, si l-a rugat pe Ionut Tecuceanu sa le cante:

It’s my brand, it’s now or never

I ain’t gonna sell forever

I just wanna cash in while I’m in charge

My brand is like an open highway

As Marta said I did it Bizway

I just wanna have a brand of mine

Cause brand is life!

 

Alex Negrea – Facebook fara secrete

Cum ajungi la toti cei 3.400.000 utilizatori de Facebook?

S-a folosit de exemplul paginii lui Bitza pentru a arata ca este important sa ajungi in top news. (mesajul pe care il transmiti sa activeze cat mai multi utilizatori, care sa preia mesajul.)

Iar in concluzie ne-a dezvaluit secretul Facebook: sa ai un produs/serviciu bun! 🙂

Voi continua, dupa masa de pranz.

 (Sursa thumbnail, poza)

 



10 Responses to “Social Media Snow Camp 2011 – Day 2”

  1. Madalin says:

    Raman conectat:)

  2. […] Social Media in afaceri – Social Media Snowcamp 2011 – studii de caz Despre ce am vorbit la Social Media Snow Camp Social Media Snow Camp (dupa primele 2 zile) 109 + 4 = Social Media Snow Camp O intrebare, de dimineata Social Media Snow Camp 2011 – Day 2 […]

  3. Andrei Rosca says:

    Vezi ca la S&T erau vanzari + lead-uri si suma nu era in ron ci in euro. 🙂 in rest, o sesiune de live blogging foarte utila.

  4. […] Kapra care a vorbit despre autismul corporatist. (din pacate eu am ratat […]

  5. […] Dorombach, Bogdana Butnar, Adrian Ciubotaru, Lidia Roman, Carmen Rusu, Denisa, Dragos Șchiopu, Elena, Andrei Roșca, Raluca […]

  6. […] Media Snow Camp (dupa primele 2 zile) 109 + 4 = Social Media Snow Camp O intrebare, de dimineata Social Media Snow Camp 2011 – Day 2 La #bizsmscamp de decembrie Cand m-am trezit azi-dimineata asta am vazut pe geam… Prezentarea mea […]

  7. […] Media Snow Camp (dupa primele 2 zile) 109 + 4 = Social Media Snow Camp O intrebare, de dimineata Social Media Snow Camp 2011 – Day 2 La #bizsmscamp de decembrie Cand m-am trezit azi-dimineata asta am vazut pe geam… Prezentarea mea […]

Leave a Reply

css.php