Clienții sunt bunuri de preț :)

Experiențele clienților se întind de la complet nemulțumit la un strălucitor optimism. Ambele tipuri de client pot influența enorm reputația unei companii.

Cum răsfoiam zilele trecute cartea Blog Marketing a lui Jeremy Wright, am dat peste detalierea acestor categorii de clienți, despre care am mai citit și altă dată, dar în prisma evenimentelor recente acum mi s-au părut mai interesante:

Sabotori: acești clienti au avut parte de atât de multe experiențe negative (sau poate doar un pic mai multe decât puteau suporta) încât nu se vor da în lături de la nimic pentru a face tot ce e posibil să îți prejudicieze afacerea.

Martiri ocazionali: acest tip de clienți nu agrează produsul sau serviciul tău, dar cumpără de la tine când sunt nevoiți și doar pentru că sunt nevoiți s-o facă. Unii oameni care mănâncă de la fast food-ul cel mai apropiat de casă intră în această categorie. Vor promova produsele cumpărate din acel loc doar atunci când nu vor avea altă soluție.

Consumatori refractari: acești consumatori au avut parte de atât de multe experiențe negative cu compania ta încât au ajuns până la punctul în care se așteapă de fiecare dată la o experiență negativă sau la un produs prost. Ocazional, au parte de o experiență plăcută care îi mulțumește, dar de obicei vor accepta pur și simplu că trebuie să cumpere de la tine și se obișnuiesc cu ideea. Acești clienți au parte de un carusel de experiențe pozitive și negative, care îi blazează.

Clienți obișnuiți: aceștia se bucură de produsul sau serviciul tău. Se poate să recunoască faptul că produsul nu este cel mai bun din lume, dar îl cumpără pentru că are o valoare, poate este cel mai ieftin sau încă nu au găsit altceva mai bun. Au avut parte de destule experiențe pozitive care le fac pe cele negative să pară neînsemnate.

Evangheliștii: acest tip de oameni au avut atât de multe experiențe pozitive cu compania ta sau cu produsele tale încât, atunci când apare în discuție un subiect care să aibă o legătură cât de mică cu tine, trebuie neapărat să spună tuturor despre experiența ta. Multe companii preferă tipul acesta de client. Acești clienți care te promovează sunt acel tip de oameni pasionați care îți vor transforma afacerea, iar moneda cu care lucrează ei este reprezentată de experiența pozitivă. 

(foto)



Leave a Reply

css.php