Oamenii din agenţii, bloggerii şi clienţii care vor să înţeleagă mai bine cum funcţionează social media pentru brandul lor s-au adunat astăzi la Social Media Summit. Ca de obicei, discuţiile cele mai interesante la astfel de evenimente se poartă în pauza de cafea, după părerea mea. Pentru mine, cel puţin, aşa s-a întâmplat.
Însă, în cele de mai jos voi încerca să trec în revistă câteva idei de astăzi:
Bogdana Butnar
Exista o discrepanta intre ceea ce cred consumatorii si ceea ce credem noi ca vor consumatorii.
In 2012 social media engagement-ul ramane prioritatea nr 1 pt marketeri.
Marketerii cred ca oamenii dau like fiindca le place continutul postat de adminii paginii. In realitate oamenii dau like pt ca ei deja cumpara si sunt loiali produsului. Sau sunt in cautare de recompense. (Si-atunci, putem sa le dam promotii sau sa le oferim experiente.)
Pe SM oamenii se asteapta sa primeasca raspunsuri in mai putin de 24 h.
Concluzia Bogdanei se adreseaza companiilor, care sunt sfatuite sa implice toate departamentele in comunicarea din social media, iar la intalniri ca cea de azi sa vina si barbatii barbosi cu camasa, sa auda si ei ce discutam noi aici.
Victor Kapra
Problema actuala e ca tinerii reproduc limbajul de lemn al mamutilor. 🙂 (Stim sa comunicam eficient?)
Prima regula: traim in vremurile copy/paste
Informatia care pleaca din companie tb sa fie news ready:
– Subject
– Lead/rezumat in corpul mail-ului
– Cu diacritice/fara diacritice
– Foto
– Video
– Alte informatii de interes
A doua regula: Experimentati in nume propriu retelele sociale
A treia regula: Treceti de la monolg la conversatie
Dragos Stanca
Online nu inseamna “alta media”, ci inseamna un nou mediu.
In online se declina o campanie care a fost pregatita pt tv, asta e o problema majora.
Publicitatea online va muri, treptat, si va fi inlocuita de comunicarea eficienta de brand.
Brand nu inseamna doar produs: inseamna stare, persoana, univers de valori.
Marko Njavro
Be consistent and in line with what you are communicating in traditional media.
Ce vor brand managerii?
– Awareness
– Purchase intent
– Likelihood to be recommended
Mugur Patrascu
A spus ce-si doreste el de la partenerul de SM – pe scurt: verticalitate, integritate, continuitate.
Vlad Petreanu se considera un simplu producator de continut (intr-o nota ironica: “eu sunt piscotarul – sunt platit in piscoturi sa scriu povesti pe blog”)
Manafu cred ca are acţiuni la Pinterest, fiindcă i-a făcut mare propagandă. Deocamdată Pinterest a avut în ianuarie aprox. 22000 de vizitatori din Romania. (are potential de crestere fiindca e emotional, aspirational, personal)
Studiile (din US, cred) au demonstrat ca Pinterest trimite mai mult trafic pe site decat Facebook, GooglePlus si alte retele sociale.
Georgiana Gheorghe
A vorbit despre campaniile si rezultatele Danone din ultimul an. (#Blogjuan, #obiceiurisanatoase, #launiaurt – How it’s made – a prezentat filmarea de mai jos)
Gabriela Lungu a atras atentia asupra inconstientei cu care unii intra in SM
A prezentat cateva date din studiul Social Business Readiness by Altimeter Group (altimetergroup.com)
Criza in social media – cause si locurile in care crizele iau nastere -> cati client monitorizeaza atent Youtube?
Costin Cocioaba a prezentat primele rezultate ale studiului “Raportul blogosferei romanesti”, adunand date de la aprox. 500 de bloggeri. Studiul nu e final, va anunta rezultetele totale ulterior.
Insa azi a anuntat cifra de 415.000 euro – suma tuturor banilor primiţi de bloggerii in campanii in 2011. Desigur, suma a fost contestata. Unii au zis ca ar fi prea mare, altii ca ar fi prea mica.
De altfel, blogul e principala sursa de venit doar pt 2% dintre bloggerii de la noi. (http://yfrog.com/h0mrhfzuj)
Adina Vlad a vorbit despre tipologiile de oameni prezenti pe Facebook si un pic despre cum ne adresam lor:
Militantul
Conectorul
Aprobatorul
Auto-propagandistul
Exploratorul
Catalin Tenita
A prezentat situatia preluarilor in SM ale articolelor din presa clasica, dar si preluarile articolelor de blog de catre presa clasica. Chinezu e cel mai preluat blogger din ultimele 2 luni, pare-se.
Acestea fiind zise, inchei aici transmisiunea, dar promit sa revin cu un editorial despre blogosfera de azi. 🙂
Multumesc de info. Aveam nevoie:)
Interesant. Prezentarea lui Alex Negrea cum a fost? Stiu ca intentiona sa vorbeasca despre metrice, ROI etc.
Salut, Alin. Nu am prins chiar toata prezentarea lui Alex, a trebuit sa ies un pic din sala. Dar a pornit de la o intrebare pe care o considera fara sens: “Social media vinde?”. Alina a surprins mai multe aspecte decat mine: http://www.alinaconstantinescu.ro/2018/02/social-media-summit-pentru-prima-data-la-bucuresti/
La multi ani cu ocazia zilei de 1 martie!
Multumesc frumos, Anamaria! O primavara frumoasa!