~ Ziua bună se cunoaşte după chip ~

Când spui că eşti pasionat de călătorie nu spui de fapt nimic, fiindcă sunt nenumărate feluri de a călători, aşa că trebuie să detaliezi.

Iar noi, o mână de bloggeri, ne-am adunat weekendul acesta la Moeciu de Jos ca să discutăm despre călătorii, pasiunea noastră de a scrie pe blog şi rezervările online de bilete de avion & cazări. Cuvântul pe care l-am reţinut: siguranţă. Fiindcă suntem vreo 10 bloggeri aici (#din2009) şi o agenţie de turism, printre primele lucruri discutate a fost şi diferenţa dintre un blogger de turism şi un agent de turism. Concluzia a fost că agentul de turism  pune accentul pe hotelărie, bloggerul pune accent pe destinaţii şi pe plăcerea de a călători.

Am avut şi o sesiune de prezentări, şi fiecare dintre noi a vorbit despre ce-a făcut până acum pe blog şi ce vrea să facă de acum înainte. Aşadar:

Alexandra Puşcaşubloguldecalatorii.ro & viajoa.ro

Cel mai tare proiect al ei este luna de miere pe care şi-o plănuieşte vara aceasta: o lună de miere la altitudine. Timp de 5 săptămâni va pleca împreună cu soţul ei într-un tur montan prin Europa, dorinţa ei cea mai mare fiind să facă turul Mont Blanc.

Oana Stănicăbloguldevacante.ro –  trebuie să găsească o modalitate de a câştiga bani din asta, ca să-şi recapete entuziasmul de la început (2009). În ultima perioadă articolele ei s-au rărit.

Anca Şerban – calatorii-imaginare.ro – început în 2009 ca un hobby. Ne-am întrebat cu toţii de ce şi-a ales numele acesta de domeniu. 🙂 Ne-am lămurit că nu e vorba de călătorii la care doar visează, ci călătorii care chiar s-au întâmplat.

Florin Arjocu – drumliber.ro, care ne-a prezentat subdomeniul lui – Obiectiveturistice.drumliber.ro, vă invit să vedeţi despre ce e vorba.

Acum câţiva ani scria despre excursiile sale din Europa, de vreo 2-3 ani însă se axează pe România. Patriotist desăvârşit & autostopist declarat.

Cezar Dumitru – imperatortravel.ro – blogul unui om care a călătorit în 87 de ţări!!! „Al-Qaeda nu exista pe vremea aia, dar eu aveam networkul meu.” E unul din cei 4 oameni care au făcut filmul „A  world without Romania”.

Unul din motivele pentru care şi-a deschis blogul: juca travian şi îi mânca prea mult timp. 😛

Ionuţ Iordache – jurnaldecalator.ro – ITist pasionat de munte, căruia îi plac vinurile moldoveneşti. (Isabella?) E unul din fondatorii Anotimpul 5, un grup montan cu care m-am intersectat şi eu pe munte.

Răzvan Pascu – razvanpascu.ro – pentru el bloggingul e un mod de viaţă; e economist, lucrează la ING Bank, de aceea o parte din articolele lui de pe blog sunt şi despre business. În ultimii doi ani de zile scrie şi o rubrică despre România şi are o colaborare cu ANAT-ul pe partea aceasta. Anul acesta plănuieşte o călătorie pe Kilimanjaro+safari în Africa, dacă adună un grup de 10 persoane.

Uncle M – thecitybreak.ro, apărut în 2011, dar la anul vrea să intre şi cu thecitybreak.com. Conţinutul îl filtrează din alte locuri, nu sunt neapărat articole scrise din experienţa lor proprie (sunt mai mulţi redactori + câţiva colaboratori permanenţi). Blogul a fost de la început gândit ca un business, s-a lansat pe piaţă printr-o campanie de direct marketing.

Loredana Lungu – travelgirls.ro – singura dintre noi care nu şi-a început blogul în 2009, ci pe 1 iunie 2011 🙂 De fapt, blogul travelgirls.ro este scris doar din experienţele personale ale Loredanai & Narcisei, iar targetul lor principal este reprezentat de alte fete.

Apoi, Alexandra & Georgiana Radu, de la Brandaffair, cele care au contribuit la dezvoltarea aplicaţiei Planes ne-au provocat la o competiţie IRL: am făcut campionat de „Avioanele” pe hârtie. L-am bătut pe UncleM, dar am mâncat bătaie de la Ionuţ Iordache, marele câştigător.

Zaff.ro – marketing afiliat în turism, o platformă realizată de Zitec -> oferă posibilitatea partenerilor de a-şi promova produsele. În momentul de faţă au 200 de afiliaţi care primesc câte 7 euro pentru fiecare bilet de avion vândut. Pentru partea de cazări există un procent de 4%. Iar luna aceasta au o promoţie cu vouchere de 20 de euro pentru afiliaţii noi. Plata se face la 100 de euro câştigaţi. Oferă diferite soluţii: bannere dinamice, bannere statice, formulare de căutare de diferite dimensiuni  ş.a.

Manuela Stoica de la PayU ne-a explicat un pic cum se realizează plăţile online prin intermediul lor, pe baza a tot felul de filtre anti-fraudă – Paravion.ro are toate cele 45 de filtre posibile anti-fraudă. (PS: găsiţi aici un studiu de caz foarte interesant despre campania de rebranding de la GECAD ePayment la PayU)

Cam atât de aici, revin mâine cu alte impresii şi concluzii, dacă va fi cazul. Mulţumim frumos Paravion.ro pentru această oportunitate!