Pornind ca o ne-conferință, în 2007, Webstock a ajuns în 2014 să fie ca un festival. Este, cu siguranță, cel mai mare prilej de reîntâlnire a comunității online locale, an de an. Și parcă la cea de-a șaptea ediție toată lumea s-a bucurat din plin de partea de networking, de socializare IRL. Pentru ca dincolo de conferințe și micro-conferințe pe diverse teme (“Making your content go viral”, ”New Trends in Blogging”, “New Tactics in communication”, “Social Media Professionals”, “Tactics in a mobile world”, “New ideas in development” etc.), Webstock e despre comunitate.
Și fiindcă Twitter a jucat un rol important în închegarea blogosferei de la noi, vreau sa continui să fac aceeași analiză pe care am făcut-o și anul trecut, să vedem care-s diferențele între hashtag-ul #webstockro din 2013 și cel din 2014:
S-au publicat cu 70 mai puține tweet-uri decât în 2013. (30, 54% au fost retweets, doar 4,16% au fost replies la mesajele originale.) Later edit: au mai fost 9 tweet-uri pe #webstock14 și alte 82 tweet-uri cu #webstock.
În total au fost 299 contribuitori, cu doar 30 mai puțini decât în 2013. Reach-ul și impactul calculate de tweetbinder.com au scăzut însă foarte mult. Doar numărul de fotografii/link-uri postate a crescut, de la 468 la 519.
Graficul activităților arată așa:
Iar în imaginea de mai jos îi puteți vedea pe cei mai activi utilizatori (care au publicat cele mai multe tweet-uri sau retweet-uri), cei mai importanţi useri de pe hashtag, utilizatorii (activi pe hashtag) cu cel mai mare număr de followers, și pe creatorii de conţinut (doar tweet-uri proprii, fără retweet-uri):
Eu am urcat mai sus în topul utilizatorilor cu cel mai mare număr de followers și mă regăsesc din nou printre cei mai importanţi useri de pe hashtag. În rest, Manafu, Chinezu, Piticu21, Ruxa, Monica Jitariuc, Sabina Cornovac, @Aiurea erau și sunt încă acolo, printre „most popular”. Au intrat în topul celor mai importanţi useri de pe hashtag: Anne-Marie Chelariu, Andra Nicula, Radu Oncescu, Vasile Manu, Chinezu, Robert Cadar, George Stoica, Make, ThePractice, Feri Teglas și Daniel Papa.
La final, m-am uitat și pe Facebrands PRO, și am descoperit că au fost postate 155 de mesaje pe 51 de pagini distincte, în timp ce anul trecut fuseseră publicate 251 de mesaje pe 66 de pagini distincte.
Mă întreb în 2015 cum o să fie: o să mai folosească cineva Twitter, or să poată fi urmărite hashtag-urile (mai bine) și pe Facebook, o să se ridice o nouă rețea socială în România?
Ne vedem în septembrie 2015 la Webstock și tragem concluziile atunci. 😉
Faina analiza, la obiect.
Aici mai ai o resursa foarte buna pentru hashtag, cross-platform: https://tagboard.com/webstockro/98313
@Valentin, tagboard.com e bun, dar pentru altceva. Nu ofera statistici, mai mult de „23
POSTS/DAY”. (din cate stiu eu)