Am pedalat pe urmele istoriei la Clejani – Bulbucata

Când am aflat de traseul cicloturistic de ieri, dintr-o postare a Monei de la Supapa, mi s-a părut interesant. Când am citit cu atenție detaliile, devenisem mega interesată de această ieșire, miercuri ne-am înscris degrabă, eu și Alex. Dar ieri așteptările ne-au fost cu mult întrecute.

Ne-am trezit cu noaptea-n cap, la 6.30, ca să fim la 8 dimineața în Bolintin. De-acolo aveam să plecăm pe biciclete într-o tură de relaxare pe traseul Bolintin Vale – Clejani – Bulbucata, ca să descoperim o zonă foarte frumoasă, mai puțin știută de către bucureșteni și orășeni, în general.
harta traseu Bolintin Vale - Clejani - Bulbucata

Mai întâi ne-am oprit în fața Conacului din Bucșani, unde domn primar ne-a așteptat cu 2 coșulețe de gogoși, ca să ne spună povestea conacului construit în 1931. 🙂

13612366_10206835174024129_365408350680023453_n

Conacul din Bucsani

(foto 1: Roxana Farca, foto 2: Dragos Do)

Apoi am mai pedalat un pic și am poposit în faimosul Clejani, unde-am fost întâmpinați ca la nuntă, cu muzică lăutărească și mâncare bine gătită. N-aș ști să vă zic câte tipuri de prăjituri și feluri de mâncare se aflau pe această masă. Multe și bune!

Cicloturism la Clejani - Bulbucata_24

Cicloturism la Clejani - Bulbucata_26

Cicloturism la Clejani - Bulbucata_29

Cicloturism la Clejani - Bulbucata_10

Taraful cânta, preparatele ne îmbunau, copiii dansau, nea Mircea Tudose își vedea liniștit de “afacerea măturica”. Nea Mircea e printre ultimii măturari rămași în sat. Face mături de 40 de ani, ajutat de nevasta lui, Niculina, care le coase. De la cele miniaturale, cât un breloc, până la cele mari, cu coadă, măturile lui nea Mircea sunt adevărate capodopere, mai ales dacă te gândești că pentru realizarea unei mături sunt necesare nu mai puțin de 23 de operațiuni.

Cicloturism la Clejani - Bulbucata_45

Nea Mircea Tudora _ maturar

Cică la Clejani s-a înființat (în 1864) prima Școală de Arte și Meserii din România!

Clejani

După Clejani am ajuns în Bulbucata, pe un câmp unde tocmai fusese o paradă a cailor. Localnicii de-acolo ne-au povestit în cuvinte simple ce importanță au caii și ce-nseamnă viața la țară, pentru ei. Au promis că vor face lunar această paradă a cailor. Dacă vă interesează să călăriți sau să înnoptați în zonă, puteți lăsa un mesaj pe pagina comunei. Mi-a făcut o impresie bună doamna primar Lucia Andrei și mi-ar face plăcere să văd ce organizează pe 1 ianuarie la Bulbucata.

Cicloturism la Clejani - Bulbucata_73

Ultimul popas l-am făcut la Mănăstirea Malu Spart (“Buna Vestire”). Aceasta e ridicată în stil arhitectural maramureșean, iar curtea este extraordinar de îngrijită.

Manastirea Buna Vestire _ Malu Spart

Cicloturism la Clejani - Bulbucata_86

A fost o zi superbă, pe care-am încheiat-o acasă cu o felie de pâine prăjită unsă cu unt și cu mierea primită cadou de la Asociația ROI. În total am pedalat vreo 70 de km pe drumuri de asfalt sau pietruite, dar nu i-am simțit deloc, fiindcă i-am parcurs într-un ritm lejer. Asfaltul a fost bun, e un traseu foarte fain de făcut într-o zi pe bicicletă.

Evenimentul a fost foarte bine organizat de Outhentic Cycling Romania, cu ajutorul OMV Petrom. Mulțumiri!

4 Responses to “Am pedalat pe urmele istoriei la Clejani – Bulbucata”

1. […] fost o zi deosebită și pentu Elena Cîrîc, care a notat pe blogul său: “În total am pedalat vreo 70 de km pe drumuri de asfalt sau pietruite, dar nu i-am simțit […]

2. […] Am pedalat pe urmele istoriei la Clejani – Bulbucata. […]

3. Andreea B says:

Multumesc pentru inspiratie, cand da vremea buna o sa fac si eu acest traseu.