De vorbă cu Gabriela Solomon, despre #ExperienceBucharest

Așa cum scriam zilele trecute, Experience Bucharest a fost, probabil, cel mai mare proiect de promovare turistică a Bucureștiului. De până acum. În perioada 12-16 mai 2017, dar și în zilele de după, rețelele sociale au fost împânzite de fotografii din capitală și dacă aveți curiozitatea să le căutați, veți găsi articole, poze și video-uri foarte reușite cu și despre București. Mai jos sunt doar câteva exemple, ca să vă stârnesc 🙂

Toată povestea asta s-a construit, cu ajutorul lui Tudor Maxim și-al soției sale Anda, pe un grup privat de Facebook, intitulat “#ExperienceBucharest organizers“. Sunt 162 de membri acolo, dar ca să aflați câți activi, vă las mai jos răspunsurile Gabrielei Solomon, unul dintre voluntari.

Ce a insemnat pentru tine #ExperienceBucharest? Cand/cum ai aflat de proiect si cand ai zis “DA”? 
Proiectul a fost o imensă experiență de învățare de la început până la sfârșit. #ExperienceBucharest fost în faza de idee la târgul de turism de la Londra (World Travel Market, noiembrie 2017) unde eu, Tudor si Anda ne-am întâlnit cu bloggerii prezenți acolo la un “speed dating” între bloggeri și expozanți și le-am povestit despre România și București întrebându-i dacă le-ar surâde o vizită și experiențe inedite. Răspunsul a fost foarte bun și la întoarcerea în țară Tudor a convocat o întâlnire a grupului TravelMassive și a prezentat ideea. Deci se poate spune că am fost acolo de la început.
 
Cate ore aproximezi c-ai investit in asta? De ce?

Au fost 2 luni de zile în care am fost implicată cel puțin 2 ore pe zi, iar în ultima lună nu am mai știut altceva în afară de proiect. Estimez vreo 500 de ore din noiembrie incoace, 2000 de mailuri trimise și sute de conversații cu participanții și colegii de echipă.

M-am implicat pentru că am crezut foarte tare în idee la început și apoi pentru că luase foarte tare amploare și lumea din jur părea că așteaptă să nu avem succes. Și știam că avem nevoie de o percepție pozitivă asupra organizării ca să avem șanse pentru alte ediții.


Cati voluntari au fost activ implicati in proiect? 
Eu estimez 70-80 de persoane de-a lungul proiectului și alte 20-30 adăugate echipei puțin înainte de eveniment. Dintre aceștia, vreo 10-15 am lucrat și nopțile.

Care a fost cel mai dificil moment din punctul tau de vedere?  
Cred că fiecare membru al echipei vede diferit acest moment. Pentru mine a fost matchingul între participanți și hotelurile partenere. Eram pe ultima sută de metri și fiecare discuție despre cazare mă lăsa înainte de linia de finish.
Dar cel mai frumos? 
Momentul în care o participantă m-a căutat să îmi mulțumească personal pentru mailuri, conversații și toate informațiile trimise înainte de eveniment.

Din tot ce s-a scris/postat zilele astea despre Romania pe hashtag-ul #ExperienceBucharest, ce ti-a placut cel mai mult?
Sunt foarte multe lucruri care mi-au plăcut și mi-au depășit așteptările. De la postările lui Kat (@travelinggreek) care a devenit mai localnică decât o parte din noi în ultima lună, la postările lui Yvette (@thebucharestlounge) care s-a implicat foarte mult deși nu a putut să vină, până la filmele montate de Jordan (@thelifeofjord) și WanderTooth. Cel mai mult mi-a plăcut că participanții și-au căutat propriile locuri favorite și au scris despre ele (Christina Guan despre Acuarela, Daniella Valentin despre cafeneaua cu pisici), locuri în care eu nu m-aș fi gândit să îi duc.

Dar cu www.mysecretromania.ro care-i treaba? Cine sunteti, ce faceti? 

Eu și colega mea, Ioana Pătrășcoiu, suntem mysecretromania.ro si mysecretromania.com, o platformă de excursii și experiențe inedite pentru călătorii români și străini care vor să exploreze România de altădată, locuri autentice, meșteșuguri, tradiții, natură.

Pentru #ExperienceBucharest Ioana a avut ideea unui “tur al usturoiului”, o metodă prin care să îi apropiem pe participanți de excursii noastre fără să îi îndepărtăm de București. Am vorbit despre practicile magice cu usturoi, despre ființele care le atrag, despre vampiri, moroi și strigoi și despre bucătăria românească, evident. De pe masă n-au lipsit bucatele cu usturoi pentru care le mulțumim partenerilor noștri de la Supapa.

Anul acesta avem tot felul de locuri secrete de arătat (în Oltenia, Muntenia, Dobrogea) și experiențe de tot felul (olărit, strâns de fân, echitație, dormit sub cerul liber, pescuit).

Cam atat. Acum aveti ocazia sa-i adresati si voi alte intrebari Gabrielei 🙂


Leave a Reply

css.php