Fiindca ploaia nu m-a speriat astazi, am dat o fuga pana la editia a 6-a a Online MeetUp, ca sa particip la discutia despre cum comportamentul utilizatorului de internet poate schimba gandirea de marketing.

Invitatul serii a fost Sam Berteloot, Managing Partner la InSites Consulting, compania de research care a realizat impreuna cu IAB Europe studiul MCDC: Marketers and Consumers, Digital and Connected.

Discutia s-a invartit in jurul acestui studiu, de fapt in jurul concluziilor oferite de Sam cu privire la activitatile si atitudinile utilizatorului roman de internet.

Invitatul a prezentat foarte multe date, dar eu am retinut doar cateva:

  • Desi 50% din utilizatori au incredere in internet, doar 19% au cumparat vreodata ceva online.
  • Doar 25% din utilizatorii romani cred ca e prea multa publicitate pe net, fata de 63% la TV si 36% la radio. Tinand cont ca media europeana e de 41%, sa curga campaniile de marketing online 🙂 E loc de mai mult si de mai bine!

Pornind de la reprezentativitatea studiului pentru Romania, (Orlando este sceptiv vizavi de asta) s-a facut o recapitulare a numarului de utilizatori inregistrati pe fiecare din retelele sociale cele mai indragite si s-a discutat un pic si despre gradul de penetrare al internetului in Romania.

Orlando a zis ca in .ro majoritatea campaniilor sunt adaptari ale campaniilor din offline. Companiile trebuie sa invete sa gandeasca si sa vanda online, sa interactioneze cu utilizatorul de internet, care are un comportament diferit de consumator.

O alta discutie care mie personal mi s-a parut interesanta a fost cea dintre Bogdana si Costin, referitoare la reach-ul unei campanii online. Bogdana a dat exemplu campania Burn Shots si a spus ca ar fi avut un reach de 35000 utilizatori, iar lui Costin i s-a parut o cifra mult prea umflata. Daca ma intrebati si pe mine, da, este o cifra mare pentru o campanie derulata pe Twitter si Facebook in Romania.

Pana data viitoare, cititi-l pe Titus, care-a facut, ca de obicei, live blogging.