Zilele trecute am citit la Nebuloasa un text scris de un „PR wannabe”, care m-a facut sa ma simt bine in pielea mea.

Am furat doar un paragraf de acolo (daca aveti rabdare, cititi tot textul, ca sa va simtiti si voi bine in pielea voastra): În concluzie comunicarea e o discuţie mult prea lungă iar ceea ce facem cu ea facem în mare măsură din inerţie, fără a sta prea mult să ne gândim la ceea ce scoatem pe gură sau ne intră prin urechi din lipsă de timp, chef sau atenţie. Ce poţi face tu ca PR pentru a optimiza şi eficientiza comunicarea organizaţiei tale, în ultimă instanţă leitmotiful meseriei, este să asculţi, să dezvolţi „Personal” Relations cu stakeholderii organizaţiei şi să transmiţi în cât mai puţine cuvinte cât mai mult. Dacă acest lucru este imposibil fă saltul către comunicarea vizuală- „multimedia is your new BFF”.

M-am bucurat insa cand am gasit un alt text despre PR si wannabes, de data asta un text scris cum trebuie. Pe asta chiar va recomand sa-l cititi in intregime, mai ales daca sunteti in facultate si visati (si voi) sa va anagajati in relatii publice (a nu se citi relatii cu publicul). Articolul este in engleza si il gasiti aici.

„A career in public relations is not for the faint-hearted – or for anyone hoping to make big money straight after university. Competition for jobs is fierce and you need plenty of enthusiasm and confidence if you want to successfully sell a client’s product to journalists or pitch for new business. […]

I can’t stress enough how important it is to get some sort of PR experience if you want to apply for jobs in this area. There are a shocking number of graduates who have no experience. They write in saying they want to work in PR, but I ask, „How do you know?”. Work experience not only shows that you understand what the job is about, but also that you have made the effort and researched it, and are not just applying on a whim.”

Deci pana la urma cum e, Bogdan, e greu sa lucrezi in PR?

(sursa poza)