La seminarul de cercetari calitative de ieri ne-a moderat proful un focus-group, pentru a ne arata cum se face un … focus-group. Tema de discutie aleasa a fost perceptia despre Romania si populatia tarii noastre, atat privita din interior, cat si din exterior.
Am vorbit noi vrute si nevrute despre poporul roman, de bine si de rau, si la un moment dat am ajuns sa discutam despre brandurile romanesti care au succes pe alte piete. Primul brand care mi-a venit mie in minte a fost Dacia. Apoi am completat lista cu Bitdefender, RAV, Gerovital, Ivatherm, Rompetrol, magiunul de Topoloveni si Arctic.
Gandindu-ma acum la marcile romanesti care sunt prezente pe pietele internationale, am mai gasit cateva exemple: Tarom, Musette, Irina Schrotter, ID Sarieri si Borsec. Dar altele mai sunt?
De ce nu isi doresc mai multe companii romanesti sa patrunda pe pietele externe?
biborteni :))
Sincer, nu stiam ca Biborteni e prezent pe piata internationala.
ai uitat de braiconf…si ne reprezinta si orasul:)
Ai dreptate, Stefan! Mersi pentru completare!
Ela, pai sa nu pomenesti tu de Scandia Food din Sibiul nostru drag? 😛
Borsec am gasit intr-un magazinas uitat de lume, intr-un orasel mic din statul New York, in 2009. Era un magazin cu produse din Europa (majoritatea Rusia) – European Food. Cautam malai si am gasit! Din pacate nu era din Romania.
Ah si pe sticla de Borsec nu scria in Romana 🙁 Dar totusi, era acolo, in SUA 😀 dar doar in magazinele de tipul acela. Nu am gasit in hypermarketuri, supermarketuri.
Am vazut ca Borsec gasesti si pe amazon 🙂 2 dolari jum
De ce nu isi doresc ?
Nu cred ca e vb de dorinta ci e vorba de neutinta si felu cum se face business in ro
pe sistemu „Hai sa dam un tun” nu nimic long term etc …