Publicitatea este o activitate persuasivă complexă care ataşează bunurilor şi serviciilor ansambluri simbolice pentru a determina diverse categorii de public să le achiziţioneze, citeam eu deunăzi în cursurile pentru examenul de la „Publicitate şi planificare media”. Ignorăm faptul că despre publicitatea pe internet am fix 3 pagini în materia pentru examen.

Citind mai departe am dat despre câteva idei din cartea „Don Juan sau Pavlov. Eseu despre comunicarea publicitară”. Autorii Claude Bonnange şi Chantal Thomas amintesc acolo despre personalitatea mărcii. Cum ne definim marca în raport cu mărcile concurente? Care este personalitatea ei, care îi sunt trăsăturile de caracter, care îi sunt talentele? Graţie cărui fapt consumatorul va da atenţie mărcii atunci când aceasta va lua cuvântul şi, în acelaşi timp, îsi va aminti că a vorbit cu ea şi nu cu o altă marcă? (Consumatorii au raporturi cu mărcile aşa cum au raporturi cu persoanele umane.)

La întrebările acestea şi la cea din titlu vor încerca să răspundă cei de la Seed Consultants în perioada următoare.

Seed Consultants este o agenţie românească de branding şi design, şi pentru a doua oară lansează programul „Cel mai promiţător brand românesc”. Până pe 31 ianuarie se pot înscrie în competiţie companiile mici, medii şi mari care au în portofoliu un brand (de produs/serviciu/corporatie) românesc pe care doresc să-l relanseze sau să-l reinventeze.

După o serie de interviuri şi după ce juriul analizează aplicaţiile, în perioada 1 martie – 1 mai 2012 brandul câştigător va beneficia de expertiza Seed Consultants în dezvoltarea unui program de branding gratuit mulat pe nevoile sale. (analiza de brand, strategie de brand, redesenare identitate vizuala brand companie, serviciu sau design de ambalaj, ghid cu reguli de identitate)

Competiţia este atractivă şi miza-i mare. Aşadar, succes!