Acum că s-a terminat şi cea de-a 27-a ediţie a tâgului de turism de la Romexpo, e momentul să-mi manifest entuziasmul vizavi de standurile româneşti care prezentau zone mai puţin cunoscute ale ţării. Dincolo de cele mai mari agenţii de turism de la noi + tour-operatori, câteva hoteluri de 5*, pensiuni şi instituţii culturale, am văzut şi multe proiecte europene de promovare a anumitor zone din țara noastră.
Spre exemplu, erau multe proiecte selectate în cadrul Programului Operaţional Regional şi co-finanţate de Uniunea Europeană prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională: „Boteni – cultură şi tradiţie”, Promovarea Naţională a Lacului Izvorul Muntelui, Program de promovare a Lacului Paltinu, Lacul Glaciar Iezerul Mare, Program de Promovare a Lacului Bolboci, „Abordarea promoţională, la nivel naţional, a obiectivului turistic Lacul Măneciu – oglindă a zonei de un pitoresc aparte”. Principalii beneficiari ai acestor proiecte? Fundaţia Karitas, Asociaţia Eco Hangu şi Asociaţia Eco Natura, pe ei i-am văzut cel mai des menţionaţi.
De altfel, mi-a plăcut foarte mult standul judeţului Neamţ, era luminos, aerisit şi plin de pliante şi broşuri în 5 limbi (română, engleză, germană, franceză, italiană). Şi standul Sibiului merită amintit, ei au avut zilnici concerte de jazz.
Vă rog şa remarcaţi deschiderea site-ului de rezervări Paravion.ro către blogosferă. 🙂 Şi roll-up banner-ul lui Răzvan Pascu, unul dintre puţinii bloggeri care se promovează în offline.
Per total cred că a fost o ediţie reuşită a târgului; din câte am înţeles târgul organizat de ANAT la Palatul Parlamentului s-a desfiinţat, deci târgul de la Romexpo e acum singura referinţă. Am văzut agenţii care au semnat non-stop contracte (Happy Tour, Christian Tour), am văzut şi standuri goale (Ungaria, de exemplu). Cel mai şocant compartiment a fost al celor de la Phoenicia – au avut o domnişoară goală care susţinea că „Natural înseamnă frumos„. 🙂
La ediţia următoare îmi doresc ca standul oficial al României să fie mai entuziast prezentat, iar ţoţi cei din C6 (pavilionul C6) să primească locuri „mai în faţă”.
Am fost si noi vineri la Targul de turism. Chiar am gasit o oferta buna pentru vacanta de vara.
Problema mea a fost ca doar cateva agentii erau acolo sa vanda si au putut sa-mi dea un pret (cu discount de targ sau fara – nu conteaza).
90% ne-au dat o brosurica si ne-au invitat la agentie sau ne-au cerut emailul pentru a ne trimite o cotatie. Pai merci, daca voiam sa colind Bucurestiul si sa vizitez agentii, nu mai veneam la targ … Sau ma uitam pe net.
Noi chiar ne-am dus la targ sa cumparam ceva …
Ciupercutza, nu toate partile implicate vin la targ ca sa vanda pe loc. Spre exemplu, programele prin fonduri europene (mentionate de mine mai sus) nu aveau voie sa vanda ceva, rolul lor era sa promoveze zona, obiceiurile etc.
Buna ziua,
Ma iertati ca va deranjez .Vin cu rugamintea la d-voastra sa scrieti un articol pe blogul d-voastra si sa distribuiti mai departe pe facebook despre mama mea, Gabriela Tudorache.Timpul nu ne permite sa asteptam si va rugam sa scrieti un articol despre cazul ei.Mai multe detali le gasiti pe http://gabrielatudorache.blogspot.com/. Sau ne puteti contacta la nr de tel. 0724342082. Va rugam , daca sunteti de acord sa ne lasati si un raspuns .
Va multumesc din inima pentru sprijinul acordat.
dumitru_gabriela31@yahoo.com
Si totusi, chiar nicio destinatie straina nu ti-a atras atentia cat sa o mentionezi?
Ba da, dar mi-am axat articolul pe prezenta Romaniei la targ. Mi-a placut mult standul Greciei, arata foarte bine.
Si standul Egiptului atragea atentia, fiindca erau imbracati in albastru, in vestminte traditionale. Tunisia avea un stand colorat, cu ceva camile, parca. Erau multe ambasade – Brazilia, Iran, Iraq, Israel, Palestina, Argentina, dar pe la ei n-am prea zabovit.
Si, asa cum ai zis si tu, Turcia, Grecia, Cipru, Croaţia si Bulgaria (as completa eu) au fost cele mai cautate destinatii.