Despre „cei 4 P” eu am învăţat în primul an de facultate. Cei mai noi cetăţeni ai Ţarii lui Andrei (aproximativ 400 de copii din 17 echipe) au învăţat zilele trecute sau vor învăţa chiar săptămâna viitoare, în cadrul ultimei serii a Taberei din Ţara lui Andrei 2013. Pentru a se familiariza cu antreprenoriatul, copiii au primit sarcina de a construi două parcuri de distracție: Cirque d’Andrei (inspirat din farmecul spectacolelor Cirque du Soleil) și Insula Misterioasă (inspirat din romanul lui Jules Vernes). Au avut un buget prestabilit și au folosit moneda de tranzacționare fictivă Andreii TM, special creată ca să învețe să lucreze cu banii.

Mai întâi au prospectat piaţa: au făcut o vizită la Parc Aventura din Braşov. Apoi au trecut la proiectarea propriului parc de distracţii, realizând în câteva ore adevărate machete. Fiind zilnic îndrumaţi de domnul profesor Iniţiativă şi de savantele trăznite, au învăţat, printre altele, să funcţioneze ca o echipă, să negocieze preţul obiectelor necesare şi să-şi promoveze afacerea.

Cea mai așteptată zi a fost cea de vineri, când s-au deschis parcurile de distracție. Pe cuvânt de cercetaş că m-am super distrat, împreună cu Oana, Corina, Alex şi ceilalţi. Fiecare dintre echipe a fost, pe rând, atât gazdă, cât și vizitator. Parcul Cirque de l’Andrei ne-a întâmpinat pe noi, vizitatorii, cu bilete de intrare la tribune sau peluză (:P), clovni, spectacole de iluzionism și acrobație, dansuri şi numere de dresaj, în timp ce în Parcul Insula Misterioasă, vizitatorii s-au întâlnit cu pirați și crocodili și s-au luat la întrecere în mașinile construite de copii sau la proba de sumo. Deliciul ambelor parcuri l-a făcut zona de bunătăți unde cei mici au vândut înghețată, limonadă sau popcorn.

Ideea celor de la Petrom de a le explica copiilor conceptul de antreprenoriat prin crearea unor parcuri de distracţii mi se pare genială, se zice că aşa invăţăm cel mai usor, prin joc şi joacă. Cei mici nu stiu că învaţă, cred ca se joacă, dar asimilează informaţiile în ritmul lor. Probabil că n-or să fie în stare să dea o definiţie a antreprenoriatului când se întorc acasă, dar atunci când părinţii îi vor întreba cum au reuşit, propriu-zis, să-şi promoveze parcul, vor şti să raspundă.

„Daca planul tau este pentru un an, planteaza orez. Daca planul tau este pentru o decada, planteaza copaci. Daca planul tau este pentru o viata, educa oamenii.”

(video-ul este realizat de copii, ca temă pentru „Ştirile zilnice din Ţara lui Andrei„)