Final de 2013, început de 2014” a însemnat și un drum de la Brăila la Baia Mare și înapoi. Mai exact 1550 km, parcurși cam așa: Brăila – Focșani – Bacău – Câmpulung Moldovenesc – Vatra Dornei – Bistrița – Dej – Baia Mare (- Cavnic – Mara – Baia Sprie – Baia Mare) – Dej – Târgu Mureș – Sighișoara – Saschiz- Feldioara – Prejmer – Întorsura Buzăului – Brăila.

Acești 1550km i-am parcurs în 6 zile, cu o medie de 53km/h. Ceea ce m-a dus cu gândul la melodia „Sat după sat„, mai ales că se potrivea întocmai peisajului:

IMG_20131230_122553

Trece sat după sat
Trece lacu-ngheţat
Trece munţi
Trece dealuri …

 

 

 

 

 

 

Și cum bine zicea Hoinaru, melodia asta ar putea lejer fi „imnul țării fără autostrăzi„. Pare ciudat să parcurgi  600 km în 9 ore. Baia Mare-Viena înseamnă tot aprox. 600km, dar îî parcurgi în  6 ore.

În fine, drumul, cătinel, a fost frumos, eu m-am bucurat din plin de traseul ales. Și am făcut multe poze din mașină, căci tare frumos pica lumina pe Carpații Orientali, pe casele săsești, pe porțile din Maramureș, pe turnul din Sighișoara…

Singurul lucru enervant a fost acostamentul de pe E85. Pentru că veneau tot felul de deștepți din spate care nu cunoșteanu marcajul și erau convinși că aia-i o bandă și că e bine să mergi pe ea, ca să poată ei depăși pe lângă ax. Ei bine, nu-i așa, E85 prevede o singură bandă de circulație pe sens și acostament consolidat aferent fiecărei direcții de mers. (sursa) Astfel, șoferii au obligația să conducă NUMAI pe banda de mers situată lângă axul drumului, care este delimitată prin marcaj rutier longitudinal de acostamentul astfaltat al drumului public. Mă întreb, dacă acostamentul ar fi avut doar 1m, tot pe acolo ar fi mers?

PS: ACOSTAMÉNT, acostamente, s. n. Fâșie laterală din platforma unei șosele, cuprinsă între marginea părții carosabile și marginea șoselei.