Din ziua în care Simona s-a calificat în finala turneului Roland Garros și până acum, s-a umplut Facebook-ul de tot felul de reacții pe tema asta. Sâmbătă, în ziua meciului, „Simona Halep” sigur a fost trending topic pe Facebook-ul românesc. Pagina ei neoficială de Facebook, de exemplu, a avut în ultimele 30 de zile 37.490 engaged fans, dintr-un total de 52.497. Adică un engagement rate de 71,98%, conform pro.facebrands.ro.
Brandurile, care mai de care, au profitat, indirect, de imaginea curată a Simonei. Dincolo de site-urile de știri care au publicat nenumărate vești pe tema asta, au apărut și astfel de mesaje:
(1923 shares!)
(LE: Simona Halep a semnat un contract de sponsorizare cu Adidas, în cazul acesta vorbim despre altceva)
(foto via ArhiBlog.ro, via Exarhu)
(Later edit: sub sloganul “Ropharma apreciaza excelenta!” au fost selectati cei mai performanti angajati, care au primit ca premiu o excursie la Roland Garos 2014, unde au avut deosebita ocazie de a o incuraja din tribune, in direct, pe Simona Halep.”)
Premiul redacției merge către berea cu prințipuri & către Durex, pentru creativitate și contextualizare. Dar întrebarea ridicată de Cetin Ametcea rămâne: „Cât de legal este să asociezi numele propriului brand, cu numele unei vedete, într-o reclamă care te promovează?”
Mă rog, eu aș pune întrebarea așa: Fără să fie vorba de vreun contract de endorsement, cât de etic este să asociezi logo-ul/numele propriului brand, cu fotografia/numele unei vedete, într-un mesaj al cărui scop e creșterea favorabilității propriului brand?
E vreo diferență între brandurile care au scris doar mesaje de încurajare (ex: berea Nenea Iancu, RoPharma) și brandurile care și-au pus logo-ul pe poza Simonei? (ex: edukid, Fortza Zu)
m-am gandit putin cand am scris legal, in loc de etic. deja nu mai e vorba de etica, ci de legalitate. sa ne gandim altfel. cati si-ar permite sa faca asta cu nadia sau nastase, care se stie ca sunt sacali cand vine vorba de imaginea proprie? poate nastase nu doreste sa ii fie asociat numele cu brandul respectiv. si atunci nu mai e vorba de etica, ci de plangeri penale 🙂
Ciao ! Am intrat pe acest sit multumita Amaliei Enache ce a publicat linkul pe facebook ,si as vrea sa te felicit pentru articol,pe care il consider foarte bun si pentru rabdarea ce ai avut sa gasesti pozele 🙂 . Acestia sunt sacalii de pe facebook care nu sunt in stare sa scrie un articol si care cersesc un like ! Felicitari
Adidas are tot dreptul pt. ca au contract de sponsorizare cu Simona. In rest, da, lipitori
who cares?
Cred ca in situatiile cu logo pe poza este in 99% din cazuri o problema de copyright, m-ar mira sa fi platit vreunul pt imaginea Getty etc.
Pana la urma ei au endorsat-o pe ea, nu au spus ca Halep le consuma produsul, etc. Nu vad nici o problema legala.
@sorin22pg, multumesc. Pentru research am folosit destul de mult pro.facebrands.ro 🙂
@Sergiu, am completat in articol, am pus Later Edit.
Mi se pare la fel de etic ca în cazul celor care au scris pe blog despre Simona în această perioadă. Unii poate au făcut-o să semnaleze ceva, alții doar pentru vizite. Toți sunt în căutare de vizibilitate pe seama unor evenimente care captează atenția maselor. S-a mai întâmplat și se va întâmpla în continuare.
Problemele legale țin de: 1/ copyright – cine a făcut fotografia, cum a făcut-o (captură de pe ecran – cel mai probabil – sau imagine de la fața locului – greu de crezut); 2/ asocierea dintre o marcă și SH în condițiile în care ea are deja contracte de publicitate încheiate cu firme rivale – nu cred că e cazul, dar în viitorul apropiat vor apărea și astfel de contracte și atunci lucrurile intră într-un făgaș normal. 3/ poate una din cele mai grave probleme legale ține de fotografierea ei pe spațiul public de acum încolo. Vor exista tot felul de paparațe care o vor urmări ca s-o prindă în ipostaze indecente sau care intră în conflict cu viața de sportiv (vezi cazul Ana Maria Brânză). Ideea jurnaliștilor din România este ca orice se întâmplă pe spațiul public este public. Convenția Europeană a Drepturilor Omului îi contrazice și, atunci când e invocată, legislația europeană are întâietate în aplicare.
Te felicit pentru observatii! Eu cred ca e totusi o diferenta – dintre toate companiile care si-au postat vad ca doar Ropharma s-a dus la Paris in tibune sa o sustina. Deci chiar au sustinut-o in adevaratul sens al cuvantului,adica postarea a fost sincera si ce apreciez e ca nu au pus poza cu Simona, ci cu ei si cu mesajul pentru ea! Eu zic ca nu e de condamnat asta, dimpotriva!
Aia cu adidas nu cred ca-i deplasata din moment ce adidas e sponsorul ei principal.
insa cea mai mare tampenie imi apartie. schimbarea numelui in Simona Halep, pe contul de facebook…
Dupa parerea mea ar trebui sa-i plateasca niste bani pentru imagine ca sa demonstreze ca sunt cu adevarat profesionisti. Insa cum in Romania Scopul scuza mijloacele , n-ai sa vezi asa ceva!
Spanac, tu esti de departe campion incontestabil! 🙂 Iti dai seama ce soc am de fiecare data cand vad ca primesc like pe facebook de la Simona Halep? 😛
Oricum, de imaginea ei a profitat toata lumea in aceasta perioada, chit ca au avut sau nu vreun merit in ascensiunea ei..:(
De acum putem sa „fabricam” poze cu diverse citate (a la Poptamas) si cu Simona Halep 😛
@Ioana, daca lucrezi la Ropharma, te felicit si eu pentru ca-ti dai interesul 🙂
@Spanac, ai dreptate, am si pus un later edit in articol.
Cat despre schimbarea numelui tau pe Facebook… no comment.
@Alexandra, nu da idei nastrusnice!
Sunteti mandri ca sunteti romani ?
Unii au fost inaintea trendului. 😀 Nu e tocmai aceeasi oala.
In cadrul Ropharma, sub sloganul „Ropharma apreciaza excelenta!” au fost selectati cei mai performanti angajati, care au primit ca premiu o excursie la Roland Garos 2014, unde au avut deosebita ocazie de a o incuraja din tribune, in direct, pe Simona Halep.
Prezenta in tribune a 22 de suporteri din Ropharma si expunerea bannerului au avut rolul de a sustine sincer, fara interese de marketing pe Simona, fara a asocia brandul Ropharma cu imaginea publica a sportivei.
Dar, ne dati idei, poate ca vom promova si actiuni de marketing, evident, legale, in acest sens…
@Mihai Bratescu, am pus un later edit in articol, multumesc pentru completare.
americanii au o vorba „vote with your wallet” (voteaza cu portofelul)
vrei sa o sustii? sponsorizeaz-o!
share pe FB nu ajuta la nimic