Chiar dacă primăria teoretic n-a mai autorizat acest protest care deja fusese autorizat, și deși ieri pe la 14.10 începuse să plouă, tot am fost vreo 3000 de bicicliști pe străzile Bucureștiului. Cam așa:

(foto: spiralacolorata.ro; primul rând, a treia bicicletă de la stânga la dreapta – tot eu sunt)
1. Cei ce pedalează, lumea o salvează!
2. Pe surse: Oprescu nu ştie să meargă pe bicicletă
3. Promisiuni pe bandă dă moșu’ – Gogoși de sfidează firescu’ – Din spate i-aș da fault de roșu – Ghici cine-i? Chiar el! E ………..
4. O maşină mai puţin în trafic. Cu plăcere!
5. Pedalatul poate adăuga ani de viață. Pedalatul prin București poate scădea decenii din viață.
7. Viața e frumoasă când picioarele pedalează!
8. Pedalatul ajută la oxigenarea creierului. Puteți încerca sau ne puteți crede pe cuvânt.
9. Biciclesc cu drag și spor! Renunț oricând la motor! Aleg variantă nouă, doar cu două… roți, normal… că doar nu ouă!
10. Pedalează pentru Viaţă!
11. Bucureştiul respiră prin noi.
12. Decât vopsea pe trotuare? De 10 milioane, doar în București.
13. Vrem specialiști adevărați, Nu habarniști cumpărați!
14. Bicicleta mea e un cuţit! Taie traficul şi caloriile!
15. Ţineţi portierele închise ca uşile de la primărie! Batem la ele de ani de zile şi nu se deschid
16. Obezitatea şi fumatul dăunează grav sănătăţii. Obtuzitatea şi fumurile Primăriei dăunează grav ciclismului!
La fața locului lumea a fost pașnică, ceea ce nu e un lucru rău. La un moment dat, când noi făcusem „moarte subită” în Piața Revoluției, un cuplu de proaspăt căsătoriți s-a alăturat grupului și le-am cântat cu toții „Mulți ani trăiască”. Simpatic moment. Și tot simpatici au fost și oamenii care ne aplaudau de pe margine, ca la Turul Franței.
În continuare, vă mai las aici câteva fotografii frumoase de pe pagina 2eyes:
Wheels of change, exact!
Precum Budapesta și alte orașe înaintea lui, și Bucureștiul poate deveni un oraș bike friendly! Un oraș pentru oameni.
practic, ati blocat strazile ca sa protestati impotriva blocarii strazilor. seems fucking legit. noi vrem respect.
Mai puternic decat asta ar fi 3000 de oameni in fiecare zi in trafic la si de la lucru. Si mai puternic daca 3000 ar manifesta cu ocazia reuniunilor CGMB. Sigur ca un numar atit de mare da bucuria participarii fiecaruia. Dar este de asteptat totusi ca PMB sa dea un raspuns oficial in scris organizatorilor. Sau sa cheme organizatorii la o masa rotunda. Daca nu….?!
@Arhi, stiu ca nu-i ok sa blochezi orasul, dar protestul a fost intr-o zi de sambata, la ora 15.00, cand nu-s chiar asa multe masini pe strazile capitalei. N-am iesit lunea la 9, cum fac angajatii RATB cand sunt nemultumiti. Dar poate ca ar trebui, daca doar asa reusim sa atragem atentia primariei. Nici olandezii nu s-au nascut cu piste: http://www.youtube.com/watch?v=XuBdf9jYj7o
@Tiberiu, Bucureştiul ar putea avea în viitorul apropiat peste 90 de noi kilometri de piste pentru biciclişti. Ministerul Mediului a alocat deja pentru acest proiect 44 de milioane de lei, şi chiar dacă Primăria Capitalei nu are un plan concret, consilierii şi-au dat acordul. Sa vedem ce se intampla in continuare, e clar ca nu se schimba nimic peste noapte.
Sambata niciun reprezent al primăriei nu a stat de vorbă cu protestatarii.
Dar probabil ca va urma o alta ” intalnire de lucru”.
Pai daca tot sambata/duminica o sa faceti intalniri de lucru, s-ar putea tot singuri sa vorbiti.
Facem intalniri cu Primaria de 2 ani de zile, de doua ori pe luna (martea). Fara niciun rezultat, cu exceptia promisiunilor. Urmatorul mars de protest este pe 20 septembrie 2014.
@Marian, multumesc pentru info. Cand se aduna mai multe detalii, sa-mi dai un semn, daca nu uiti, sa scriu si pe blog.