Astăzi am întâlnire cu greii internetului. 🙂
Festivalul ICEEfest (Interactive Central and Eastern Europe Festival, nu altceva) a ajuns la cea de-a treia ediție și a adus și anul acesta la București o listă impresionantă de companii gata să ne prezinte tot ce e nou în materie de marketing digital și tehnologii ale viitorului.
Printre numele prezente avem: Twitter (pentru prima oară în România), Skype, Facebook, Yahoo!, Google, Microsoft, Shazam, Forbes, BBC, UpComing.nl, DigitasLBi, AppNexus, Xaxis, LiveRail, Sizmek, Mindshare, OMD, GroupM, Visual.ly, Branderati, Dailymotion și mulți alții.
După o scurtă introducere despre misiunea organizației IAB Europe, tipu’ de la Facebook ne-a recomandat să „discover our greatness”. În plus:
Printre exemplele de good practice, ne-a vorbit despre Grey Poupon și Lego, pentru autenticitate, Nike+ Fuelband pentru utilitate, Red Bull și Dos Equis pentru entertainment, Pantone, Oreo, Pimm’s și Pepsi Polonia pentru felul în care sunt acolo la momentul potrivit, și BMW USA pentru că știe să asculte.
Cică 39% dintre utilizatorii de Facebook folosesc telefonul la/pe toaletă. 🙂 Și 43% în timpul cinelor cu familia.
4.9 milioane de români folosesc Facebook-ul de pe mobil
Measure business impact, brand uplift & sales, not followers and fans.
Tej Rekhi, Director of Innovation Strategy Sizmek a fost primul speaker de azi care a menționat termenul „multi-screen„; până la finalul zilei termenul acesta a fost foarte folosit, aproape la fel de folosit ca „programmatic„.
„20% of campaigns from last year were multi-screen.”
Oamenii își verifică telefonul cam de 150 de ori pe zi!!! Și petrecem, în medie, 2 ore şi 21 de minute folosind telefonul în fiecare zi.
15% of all traffic is mobile. (and in Europe this is doubling every year) Mobile is becoming our most trusted device.
Social has overtaken porn as the number one online activity.
O întrebare (retorică) care mi-a plăcut: de ce să pui online un spot de 30 de secunde făcut pentru TV? Let’s take one step forward, let’s not waste impressions.
CTRs are nothing, dwell rates count.
3/10 users delete their cookies every month.
Josh Grau, Director of Brand Strategy, EMEA, Twitter, și-a făcut foarte drăguț intrarea în scenă glumind pe seama irlandezului Keith Farnan (gazda evenimentului), a prezentat feature-ul oferit de Twitter pentru WorldCup, ne-a arătat un experiment făcut de Volkswagen în Hong Kong (pe principiul Don’t text and drive), ne-a mai povestit de #visitibrahim și #davecalls, dar despre piața din România nu ne-a zis decât despre „Let’s eat together„, campania Coca-Cola de anul trecut. Speram la mai multe exemple locale, mai multe cifre, mai multe despre strategia lor pe această piață dominată de Facebook.
#iceefest Al treilea speaker care spune „mobile first“. Din trei!
— Andrei Aroneţ (@aronetz) June 12, 2014
„62% of users say Twitter is the fastest news source”
Meanwhile pe scena 2:
Chris James, Skype Strategy and Sales Lead CEEMEA:
80% of the audience owns a Skype account
Communication is the main activity online
340 mil ppl worldwide
2.8 bn minutes of calls in a single day
1/3 of all international calls are Skype calls
150 mil skype mobile users
Cica oamenii au in medie 12 contacte in agenda Skype-ului. (60 pe LinkedIn, 120 prieteni pe FB si 208 pe Twitter)
M-am întrebat, totuși, de ce n-a vorbit deloc de WhatsApp? Și mi-ar fi plăcut să ne zică mai multe despre cum se integrează brandurile în peisajul acesta. Dar ne-a dat ca exemplu o singură campanie, tot de Coca-Cola făcută, de data asta în Mexico: Coca-Cola Booth Call, în care oamenii intrau și timp de 3 minute puteau vorbi acasă, de Crăciun.
Caspar Schlickum – XAXIS (Alex Visa conduce business-ul lor în România) – How Data & Tech are changing everything & nothing in Media
Programmatic – what does it mean?
Data, inventory, people, technology
90% of the digital data was accumulated in the past 2 years.
Oren Hefetz – Head of Performance Media SEEMEA Emerging markets, Google
Changing ways of consuming goods because of technology
50% of traffic on site is coming from mobile, already, in some countries
Clicks – conversions – revenue – profits
Live in the future, then build what’s missing. (Paul Buchheit)
Enon Landenberg – sFBI (small Factory for Big Ideas) – probabil cel mai trăznit speaker de azi. 🙂
Păcat că atunci cand a zis “You need to relax”, foarte multă lume a plecat din sală. 😛
Ne-a dat un ex. al agenției: Coca-Cola Village (Israel)
Lee Odden, CEO Top Rank Online Marketing
Ne-a recomandat să folosim buzzsumo.com, keyhole.com, Traacker, Followerwonk pentru monitorizarea infuencerilor.
„Using influencers could solve multiple problems without increasing marketing budget.”
Frank Wolfram, Chief Technology Officer, Geometry Global
Ne-a vorbit cu multă pasiune despre o platformă care tocmai urmează a fi lansată, pentru VW Transporter, pentru a ne arăta cum au transformat Bulli-ul („an automative icon”) într-un marketing star. Au folosit structura: History / Stories / Events & Services și ne-a arătat inclusiv strategia UX.
Koen Droste de la upcoming.nl a fost omul cu cifrele la el. Spoke about decisions based on data rather than on gut feel.
Ce mi-a plăcut cel mai tare a fost faptul că editorii lor fac A/B Testing pentru fiecare titlu și thumbnail de articol.
Ilyan Kovatchev, founder & creative director ilyan.com – spoke about the human centric revolution.
‘In 10 years from now, programmers will not be on the high demand anymore’
Cei 3 greci de la The Newtons ne-au prezentat 2 studii de caz pe fotbal. „How to take 10 million Greeks to Rio.” – Simpatică ideea inventării celui de-al 24-lea jucător, Manos Sergios, pentru a demonstra că „We’re all part of the same team.”
Trecem la storytelling:
Jacquelyn White, Daily Secret
85% consumers seek trusted content before making a purchase
Content + Strategy
Ex: Arby’s tweeting to Pharell
The Onion – Woman Going To Take Quick Break After Filling Out Name, Address On Tax Forms
‘The most powerful stories happen in the mind of the audience’
Guy Hughes-Wilson, Regional Director, BBC Worldwide
Charles Yardley, Managing Director EMEA, Forbes Media
- Timeliness
- Relevance
- Authenticity
- Engagement
- Consistency
Brand Voice – initiative to create content for the brand instead of a simple ad
Nancy Nemes – romanca – Windows Phone Category Leader, Microsoft
„We didn’t build a phone for all of us. We built a phone for each of us.”
Mobile & Cloud first
Josh Partridge, Director EMEA Advertising Shazam, a venit pregătit cu multe exemple și cifre, inclusiv cifre pentru Shazam în România, care nu erau cunoscute.
Cam așa a fost prima zi la ICEEfest. Mulți speakeri, multe nume mari, destui participanți străini, multă inspirație, dar mai puține cifre și rezultate prezentate. Cel puțin în sala 1, unde am stat eu, pe lângă Bloggers’ Corner, zona sponsorizată de Asus. Organizare bună, moderator excelent! (Go, go, Keith Farnan! Îmi pare rău că ratez stand-up-ul de mâine seară)
În paralel pe scena 2 s-au desfășurat alte sesiuni faine, dar n-aveam cum să mă împart, oricât mi-aș fi dorit. Vă zic doar de “200 seconds of fame”, unde antreprenorii selectați din CEE (cei de mai jos) și-au prezentat ideile, pe scurt, în fața specialiștilor. Ei pot câștiga finanțări de până la 500.000 euro pentru ideile lor, grație parteneriatului încheiat de ICEEfest cu proiectul “Start&Grow”.
• Octavian Badescu (Romania): Lokko.eu
• András Kapy (Romania): Axosuits
• Eduard Oneci (Romania): Reword.ly
• Antonis Argyros (Grecia): liateR
• Radu Oprea (Romania): Lifebox
• Radu Daniel (Romania): CV30
Gata, mai e și mâine o zi! 🙂
Multumesc Elena pentru brief. Foarte util pentru unul ca mine care nu a ajuns la super conferinta asta.Dau o bere
@Madalin, ma bucur sa aflu ca ii e cuiva util. 🙂