O fi mama trecută prin viață și mai deșteaptă ca mine, dar sunt câteva lucruri pe care cred că le fac mai bine ca ea. 🙂 De exemplu:

Cum îmi plătesc eu facturile? 

Când m-am mutat, mi-am setat plata prin Direct Debit pentru toți furnizorii de servicii. Ceea ce înseamnă că banca plătește automat facturile la scadenţă, fără ca eu să mai confirm plata. Trebuie doar să mă asigur că am bani suficienți în cont.

Deci: nu primesc facturi printate și nici nu fac plăți online. Facturile însă îmi sunt achitate lună de lună, fără întârzieri și fără comisioane. Iar întreținerea o plătesc online la final de lună, în contul administrației.

Cum își plătește mama facturile? 

Mama e old school și nu s-a ambiționat până acum să adopte mai mult tehnologia modernă în viața ei, ca să și-o ușureze.

Primește în continuare facturile acasă, rând pe rând. Cum au termene de plată diferite, se duce de mai multe ori la magazinul de la colț, ca să le plătească prin PayPoint. Deci trebuie să țină cont când e scadența fiecărei facturi (eventual să verifice facturile de mai multe ori pe lună), ca să nu uite. Pierde timp și nervi. Iar factura de telefon nici măcar n-o primește acasă, deci trebuie să meargă la o sucursală.

***

Nu mi-oi fi ales eu rudele și vecinii, dar banca mi-am ales-o singură. 🙂 Din fericire, angajatorul meu n-a avut nimic de obiectat. Și chiar de-ar fi avut, mi-aș fi portat salariul la ING, nu cred să existe o interfață mai prietenoasă de internet banking.

Având salariul la ING și-un Card Complet, mă bucur în prezent de zero comisioane de administrare: zero lei internet banking, zero lei pentru transferuri către alte bănci și zero comision la retragerile în lei de la ATM-urile ING. Până de curând plăteam taxa lunară de utilizare a serviciului Home’Bank – 3 lei/lună + taxa de utilizare a serviciului Alerte – 1 leu/lună. Deci 4 lei/lună, adică 48 lei într-un an. Dar m-am deșteptat și mi-am setat și eu varianta gratuită de internet banking cu parolă și SMS și-acum am rămas cu fabuloasa sumă de 1 leu/lună pentru Alerte.

Pentru liniștea mea sufletească, la serviciul Alerte nu vreau să renunț. Îmi place să primesc instant notificări push pe telefon când îmi intră bani sau când plătesc diverse (facturi prin Direct Debit/cumpărături).

Astfel, soldul nu-l verific prea des și nu mă stresez inutil. Îmi fac la final de lună niște socoteli, ca să mă asigur că nu am cheltuit mai mult decât am câștigat, verific costurile utilităților, plătesc întreținerea și din când în când mai fac câte-o plată. La ATM mă duc de maximum 2-3 ori/lună, fiindcă plătesc ori de câte ori pot direct cu cardul (uneori contactless). Deci nu prea am nevoie de bani cash.

Văd că e din ce în ce mai ușor să platești peste tot cu cardul și nu cred că mai e chiar mult până când o să plătim la piață cu cardul. Deja nici în călătorii nu-mi mai iau prea mulți bani cash cu mine. În Irlanda ne-am descurcat foarte bine cu câteva zeci de lire și cu cardul în lei. De fapt, singurele locuri care ne-au cerut musai bani cash au fost wc-urile publice. Fără 50 pennies/1 liră făceai pe tine. 🙂

Voi, cum și cât de des folosiți cardul & internet banking-ul?