Existenta noastra este agasata de existenta brandurilor. Si chiar daca au trecut 130 de ani de la adoptarea primei legi romanesti cu privire la marcă, exista inca o nedumerire asupra termenului de „marcă” vs ” brand”. Multi sustin ca marca nu este altceva decat o traducere a termenului din limba engleza, ca in nicio alta literatura straina de specialitate nu se face distinctie intre „brand” si cuvantul local folosit pentru a desemna acelasi lucru. De ce-am fi noi mai cu mot atunci?

Pe de alta parte, exista numerosi marketeri romani care sustin faptul ca marca reprezinta ceea ce poti proteja din punct de vedere legal si ca brandul tine de perceptia oamenilor asupra unui produs/serviciu. Cu siguranta, Coca-Cola este un brand, spun ei.

Inainte de a raspunde poll-ului, treceti un pic si prin teoria selectata mai jos.( atat despre brand, cat si despre marca)

[polldaddy poll=1654808]
<

Brand = a distinguishing symbol, mark, logo, name, word, sentence or a combination of these items that companies use to distinguish their product from others in the market.

Once a brand has created positive sentiment among its target audience, the firm is said to have built brand equity. Some examples of firms with brand equity – possessing very recognizable brands of products – are Microsoft, Coca-Cola, Ferrari, Sony, The Gap and Nokia.

Legal protection given to a brand name is called a trademark.

brand is a collection of experiences and associations connected with a service, a person or any other entity.

Brands have become increasingly important components of culture and the economy, now being described as „cultural accessories and personal philosophies”

A product identity, or Brand image are typically the attributes one associates with a brand, how the brand owner wants the consumer to perceive the brand – and by extension the branded company, organization, product or service. The brand owner will seek to bridge the gap between the brand image and the brand identity. Brand identity( what the owner wants to communicacte to its potential consumers) is fundamental to consumer recognition and symbolizes the brand’s differentiation from competitors.

Marca este cea care confera identitate produsului, gamei de produse sau organizatiei si contribuie nemijlocit la formarea unei imagini. […] In urma cercetarilor facute de specialisti s-a ajuns la concluzia ca fata de consumator marca indeplineste sase functii, considerate ca esentiale: functia pragmatica, functia de garantare a calitatii, functia de identificare, functia de personalizare, functia ludica si functia distinctiva. Rolul marcii pentru producator poate fi exprimat in schimb prin intermediul a trei functii: functia de semn de proprietate si de diferentiere, functia de autentificare si functia de comunicare.

Marca este definita drept un termen, un semn, un simbol, un desen sau orice combinatie a acestor elemente, servind la identificarea ofertei unei organizatii, cu scopul de a o diferentia de oferta concurentilor.

LATER EDIT: Puteti vota acest articol pe Blogoree.


Surse in engleza: aici si aici

„Comunicarea in marketing” – Ioana Cecilia Popescu, Ed. Uranus, Bucuresti, 2003

Imaginea e luata de aici.