Din ziua în care Simona s-a calificat în finala turneului Roland Garros și până acum, s-a umplut Facebook-ul de tot felul de reacții pe tema asta. Sâmbătă, în ziua meciului, „Simona Halep” sigur a fost trending topic pe Facebook-ul românesc. Pagina ei neoficială de Facebook, de exemplu, a avut în ultimele 30 de zile 37.490 engaged fans, dintr-un total de 52.497. Adică un engagement rate de 71,98%, conform pro.facebrands.ro.

Brandurile, care mai de care, au profitat, indirect, de imaginea curată a Simonei. Dincolo de site-urile de știri care au publicat nenumărate vești pe tema asta, au apărut și astfel de mesaje:

Scotch Brite _ Simona Halep

Edukid _ Simona Halep

radio europa fm _ simona halep

(1923 shares!)

radio europa fm _ simona halep 2

radio europa fm _ simona halep 3 (2968 shares!)

radio europa fm _ simona halep 4

sport.ro _ simona halep

sport.ro _ simona halep 2 pencil nex _ simona halep

GoFm

adidas _ gazeta sporturilor _ simona halep

(LE: Simona Halep a semnat un contract de sponsorizare cu Adidas, în cazul acesta vorbim despre altceva)

danone activia _ simona halep (foto via ArhiBlog.ro, via Exarhu)

fortza zu _ simona halep

nivea _ simona halep

nivea _ simona halep 2

ROM Autentic _ Simona Halep durex _ simona halep

lays _ simona halep nenea iancu _ simona halep

maggi _ simona halep

ropharma _ simona halep (Later edit: sub sloganul “Ropharma apreciaza excelenta!” au fost selectati cei mai performanti angajati, care au primit ca premiu o excursie la Roland Garos 2014, unde au avut deosebita ocazie de a o incuraja din tribune, in direct, pe Simona Halep.”)

Premiul redacției merge către berea cu prințipuri & către Durex, pentru creativitate și contextualizare. Dar întrebarea ridicată de Cetin Ametcea rămâne: „Cât de legal este să asociezi numele propriului brand, cu numele unei vedete, într-o reclamă care te promovează?” 

Mă rog, eu aș pune întrebarea așa: Fără să fie vorba de vreun contract de endorsement, cât de etic este să asociezi logo-ul/numele propriului brand, cu fotografia/numele unei vedete, într-un mesaj al cărui scop e creșterea favorabilității propriului brand?

E vreo diferență între brandurile care au scris doar mesaje de încurajare (ex: berea Nenea Iancu, RoPharma) și brandurile care și-au pus logo-ul pe poza Simonei? (ex: edukid, Fortza Zu)