Fiindca eram pe fuga, n-am apucat sa va povestesc mare lucru despre conferintele de la Sibiu, de saptamana trecuta.

Acum n-are sens sa va insir tot fluxul de idei, fiindca au facut deja asta mai multi oameni si au facut-o bine: Mihai Irinel , 2, 3 si 4, Dheo, Auras , Luiza, Ioana + o parte dintre speakeri: Krumel, Dan Vîrtopeanu, Clement Nicolaescu, Claudiu Gamulescu, Ovidiu Negrean. Si in plus, gasiti aici inregistrate prezentarile din prima zi.

Insa, o sa va prezint o parte din ideile cu care am ramas eu in urma evenimentului organizat foarte bine de catre Ciprian Stavar.

ZIUA 1

De la Justin Kadima am retinut ca nu poti controla o discutie, dar o poti influenta.  Ca nu trebuie sa fii comercial, caci scopul principal e sa generezi discutii si buzz pozitiv in jurul produsului tau.  De altfel, un feedback negativ valoreaza cam cat 5 pozitive.

Ovidiu Negrean a prezentat o multitudine de tool-uri social media, insa pe mine personal nu m-a atins, din simplul motiv ca nu cred in folosirea a 50 de tool-uri aparute peste noapte. Mai bine putine, dar folosite cu cap.

Ionut Oprea a venit, asa cum ne-a obisnuit, cu statistici. Ne-a vorbit un pic despre social media in Romania si cica ar exista in prezent 237 820 utilizatori Facebook, dintre care 119 700 fiind de sex femeiesc. Dintre toate comunitatile existente, pe bloguri exista in continuare cel mai mare grad de implicare in comentarii.

De la Rick Ton, care a vorbit la modul general despre designul unui website, am retinut o singura idee:

Hottest design + latest technology <> results

Valentin Oeru a prezentat  tradeads.eu si posibilitatile de masurare a eficientei in timp real ( rata de click, ecpm, rata de conversie, click/lead sau click/impresie pentru fiecare zona sau banner din sistem )

Prezentarea lui Marius Deak, despre cum poti obtine rezultate „2.0” pocnind din degete, mi-a placut cel mai mult, fiindca are charisma unui bun speaker. Trebuie sa nu uitam oportunitatea 2.0, aceea de a deveni un brand cu prezenta online cu adevarat orientata catre client. De asemenea, mi-a placut mult abordarea lui: „Easy way out” vs  „Hard Work”

Bogdan Iordache a vorbit despre email marketing vs SPAM. Aruncati un ochi pe conectoo.ro/blog.

Aurora Enghis a avut iarasi o prezentare care mi-a placut, desi informatiile prezentate de ea le-am auzit in mare parte si de la Maia Novolan cu ocazia Congresului National al Studentilor la Comunicare. Mi-a placut paralela facuta intre „continut mobile” si „continut online”.

Dan Virtopeanu a completat-o intocmai pe Aurora, recomandandu-ne totodata cartea lui Tomi Ahonen „Mobile the 7th Mass Media„. Se pare ca

  • 84 % dintre persoane asteapta un raspuns la sms in urmatoarele 5 minute
  • 50% dintre persoane asteapta un raspuns la un email in 24 ore

Gabriel Curcudel, pe numele lui de scena Krumel, ne-a prezentat destul de clar diferentele dintre „navigation searches”, „transactional searching”, „informational searching” si „organic search”

Clement Nicolaescu ne-a aratat cateva filmulete care mi-au placut mult, printre care astaasta si asta [What if all shopping was like shopping on the Internet? ]

ZIUA 2: workshop-uri

Ciprian Stavar a incercat, prin exemple concrete, sa explice cum se poate ajunge la indivizi. Mai mult, el ne-a recomandat 4 carti, pe care eu doar le-am frunzarit pana acum: „Buzz marketing”, „The boiling point”, „Scrisori de vanzare care vand”, „Traversarea abisului”

Doru Panaitescu ne-a vorbit despre ramurile marketingului digital si a facut o paralela foarte interesanta intre classic media(1.0) si new media(2.0), de genul Britannica vs Wikipedia, CPM vs CPC, etc.

Pe Alex Visa ma bucur ca l-am intalnit, el fiind un Specialist Certificat Google Adwords. Am mai inteles si eu cum sta treaba cu marketingul prin motoarele de cautare.

Acestea fiind zise, Marketing 24/7 a fost o ocazie buna pentru mine de a mai afla lucruri noi si de a cunoaste oameni noi. Asa-zisul networking 🙂