N-o sa incerc acum sa te conving sa-ti faci cont pe twitter. Ti-am oferit acum ceva timp cateva argumente pro. Sa presupunem ca ai luat decizia intrarii in „comunitatea twitter” sau ca faci parte deja din ea, dar n-ai inteles exact cu ce se mananca aceasta.

Lista de mai jos ar trebui sa-ti clarifice nedumeririle.

  • Tweet

Orice mesaj trimis prin intermediul twitter-ului se numeste „tweet”. ( e format din maxim 140 de caractere ). Uneori, oamenii fac referire la acesta folosind cuvantul „update”.

  • Replies & mentions

Un tweet care incepe cu @Nume_Utilizator se numeste „reply”. Acesta este vizibil in fluxul de tweet-uri al oamenilor care urmaresc ambii participanti la dialog( cel care trimite tweetul si cel care il primeste).

„A mention” este tot un tweet care contine @Nume_Utilizator oriunde in corpul mesajului.

Daca nu folosesti o aplicatie pentru twitter ( Tweetdeck, Twhirl, Destroy Twitter, etc. ), poti citi „replies & mentions” facand click pe @Nume_Utilizator din partea dreapta a paginii tale de twitter.

  • Direct messages (DM)

Acestea sunt mesaje private intre doi utilizatori. Din pacate, poti trimite DM doar unui utilizator care iti urmareste update-urile pe twitter. Cel mai simplu mod de a trimite un DM este: „d Nume_Utilizator”

  • Retweets

Un „retweet” este un mesaj repetat, de forma „RT @Nume_Utilizator” sau care apare uneori sub forma „via @Nume_Utilizator”. Optiunea asta o folosesti cand iti place un mesaj trimis de cineva pe care il urmaresti si vrei sa-l trimiti si tu mai departe catre „followerii” tai. Aici ai un ghid complet in engleza, pe care ti-l recomand sa-l citesti, fiindca retweeturile cresc vizibilitatea unui utilizator in randul comunitatii.

„Nu dai RT la un cont protejat. Odata ce-ai fost acceptat in randurile urmaritorilor cuiva care are update-urile protejate, cred ca tine de bunul simt sa nu diseminezi info respectiva in afara cercului de followers ai persoanei respective” (Octavian)

  • Shortening links

Fiindca ai doar 140 caractere la dispozitie, aplicatiile care scurteaza linkuri sunt cu adevarat utile. Eu folosesc Tweetdeck care e prieten cu bit.ly, insa la inceput foloseam foarte mult sp2.ro, un serviciu romanesc.

  • Hashtags

Cum recunosti un hashtag? Dupa semnul „#” pe care il vei observa in fata unui cuvant ( exemplu #followfriday). Hashtag-urile pot fi folosite pentru a grupa cumva toate mesajele care se trimit cu privire la un anumit subiect( vezi #recitiri ). Uneori insa, hashtag-urile sunt pornite doar pentru amuzament (ex: #itshouldbeillegal,  #parintiimei ) sau pentru promovare (ex: #pestrada, #targuldeturism)

  • Searching twitter

Asta inseamna cautare in timp real dupa un cuvant dorit si se poate realiza accesand oricand adresa search.twitter.com. Daca lasi pagina deshisa, vei primi o alerta de fiecare data cand o persoana care are update-urile neprotejate lanseaza un tweet ce contine cuvantul cautat de tine.

Sigur, aceeasi cautare o poti face si folosind butonul de cautare din pagina dreapta a twitter-ului sau folosind una din functile pe care Tweetdeck, de exemplu, le are.

  • Lists

Twitter lists este o optiune recent introdusa, ce te ajuta sa separi utilizatorii pe care ii urmaresti dupa anumite criterii. Sigur, pentru fanii Tweetdeck care folosesc grupurile, aceasta optiune ar putea parea inutila. Insa eu am ales sa o folosesc, fiindca listele pot fi impartasite cu alti utilizatori. De exemplu, aici pot vedea listele in care am fost inclusa si alaturi listele pe care eu le-am creat.

  • Trending Topics

Acestea sunt subiectele „hot” ale zilei. In momentul in care scriu acest articol, cel mai mult se discuta pe twitter despre Yankees, Angels, Halloween si Edward Scissorhands(worldwide).

PS: Cititi despre follow-etiquette aici.

( Sursa foto)