Doamnelor și domnilor, bună ziua! Este o mare plăcere să mă prezint în fața dumneavoastră ca blogger acreditat, alături de ceilalți aproximativ 150 de bloggeri prezenți la cea de-a șasea ediție a Webstock-ului.

Ne-am adunat astăzi aici (vreo 500 de indivizi) pentru a ne cunoaște (și) mai bine și pentru a vedea cum putem lucra împreună oameni, bloggeri, creativi din agenții, clienți etc. (Dacă vreți să aflați mai multe despre cei din preajma dvs., vă recomand instalarea aplicației Bizzabo.com, căutarea comunității Webstock și conectarea cu profilul de LinkedIn.)

În prima parte a zilei ne vom lăsa inspirați de DOERS & INNOVATORS, iar după pauza de prânz evenimentul se va desfășura în 3 săli paralele, pe sesiunile Blogging & Social Media, Innovation in Communication și Mobile Trends. (presimt, ca de obicei, o bătaie foarte mare pe locurile de la Blogging & SM, iar motivul principal va fi, probabil, Zoso) Seara ne vom bucura/întrista (după caz) cu decernarea Premiilor Webstock, iar cei care mai rezistă vor petrece-n club.

Să-ncepem! Dar nu înainte de a vă anunța că Webstock se transmite și online, pe site, iar hashtag-ul #webstockro poate fi folosit/urmărit pe  Twitter, Instagram, Facebook, Google+ (Google+ May Finally Matter Thanks To YouTube Comments)…

9.35 Incepem! Cabral e primul speaker și începe zicând că ‘blogosfera s-a bășit’. Unde-s bloggerii de altă dată? Ca indivizi suntem foarte mișto, dar când vine vorba de 1+1+1 (comunitate) … dă cu virgulă.

‘Câți dintre voi s-au implicat în protestul Roșia Montană? Câți au scris despre problema câinilor? Despre marșul bicicliștilor? De o parte sau de alta, dar trebuie să luăm o poziție.’

Nu credeți că avem o problemă? N-ați vrea să o rezolvăm?

Trebuie să fim deschiși dialogului, să ne implicăm!

9.59 Manafu – ‘I am mad as hell and I am not going to take it anymore.’ (filmul Network) Dar astăzi  vreau să ne distrăm, iar mâine când mergem acasă să ne gândim la ce-a spus Cabral.

Tudor Giurgiu – despre ideea de a aduna oameni în jurul său, de a crea comunități cu interese comune.  Povestește despre drumul anevoios pe care l-a parcurs ocupându-se de TIFF. (‘nebunia de a convinge oameni că merită să-l faci’) @TIFF a devenit o emblemă pentru cinematografia românească. 🙂

10.15 Irina Margareta Nistor – bucurați-vă că astăzi puteți spune ‘I’m mad as hell’  fără să fiți cenzurați!

Nu cred că își va face blog (cc @Pietricel), dar recunoaște că ar vrea să cunoască mai bine lumea aceasta. Totuși, a concluzionat cu replica: #delunimaapucdeablog!

10.28 Momentul Paravion, o surpriză plăcută  cu trompetă și cocktail-uri, chiar dacă eu știam deja ce urmează, hehe. 🙂

paravion la webstock

 (mulțumesc Tina pt foto!)

10.30 Mirela Bucovicean (Molecule F) – suntem o nație de pasivi! 

Nu există un moment potrivit pentru a porni la drum!

10.46 Pauză 🙂

11.40 Markus Lause – Chief Commercial Officer, Vodafone Romania – e de 6 ani în România, îi place aici, dar ne sfătuiește să mai lucrăm la brandul de țară. 🙂

Social Revolution – câteva cifre despre câte lucruri se întâmplă online în doar câteva secunde. (#clasic)

‘The way we communicate today is fundamentally different and will never be the same again.’ Well, yeah.

‘Smartphones are the new SuperComputer.’ Vodafone a înțeles asta și a investit în multe aplicații românești.

‘In Romania you have one of the best mobile connections  in the world.’ (broadband connectivity, most developed IT programmers) Și oamenii tot sunt veșnic nemulțumiți…

1 mil.  people use mobile payment at Starbucks per week!

How to take this social revolution and make it part of our businees, that is the question.

Creativity – „It’s hard to be creative at demand. Online inhabitants are a source of inspiration.’ Puneți-i la treabă! 🙂

Premium Carsharing (BMW/Sixt) – de verificat app asta, despre care Markus spune că funcționează foarte bine în Germania.

It is about saving TIME, not only money.

Lanseaza o invitație pt antreprenori: Danubius Network Operations Center.

 

12.15 Ia cuvântul Cristina Bazavan, genul de persoană care știe să-și transforme dorințele în acțiuni. Ne spune 3 povești personale: matematică, muzica clasică, muzica rock. Ne mărturisește că e antrenată să vadă lucrurile altfel.

 

Să avem puterea să ne depărtăm de bazin ca să plutim, astfel încât să ne folosim și alte simțuri, nu doar logica. 🙂

12.38 Momentul sponsorului ROM

 

12.44 Serban Enache – Owner & Co-fondator, Dreamstime.com, care n-a mai urcat pe o scenă în România de la Internetics din 2011. (frica de a vorbi pe scenă e mai mare decât frica de moarte)

Firmă internațională, o prezentare destul de tehnică despre cum au inovat și ce-au făcut bine: în ’97 puneau bazele unei firme de web design, fiind studenți la arhitectură, în 2004 au refăcut site-ul folosind o platformă de crowdsourcing. Au creat o platformă extrem de transparentă, veneau cu experiența în webdesign, în timp ce concurența lor venea cu experiență fotografică.

În clipa asta au fotografi amatori, dar și profesioniști. Pe de altă parte clienți le sunt agențiile de publicitate mari, dar și utilizatori mai  mici.

Sunt a doua bază de date de fotografii din lume, ca număr de utilizatori. Oferă un sistem de prețuri determinat de activitatea utilizatorilor.

’50 shades of grey’ – ilustrată cu imagini de pe dreamstime.com 🙂

Una peste alta, habar n-aveam că fondatorii Dreamstime.com sunt români! Felicitări maxime, domnilor! (profitul a crescut constant și au crescut organic, au refuzat propunerile investitorilor externi)

13.15 Invitatul surpriză este Mia Scarlat – Mia’s Children, care începe spunând că are contact cu o altă față a lumii – lucrează și trăiește alături de copiii străzii, cărora încearcă să le schimbe viața în bine! Ne vorbește cu emoție în glas despre o lume cu valori întoarse. ‘Nici nu vă dați seama câte forme poate să capete răul; forme ale durerii pe care cu greu ni le putem imagina. […] Vă provoc să priviți dincolo de acum, aici.’

 

Dacă anul trecut la Webstock am fost plăcut impresionată de Eduard Novak, astăzi plec acasă motivată de doamna Mia!

Replica zilei: Sunt unul dintre acești copii. 

Liniște.

14.40 Razvan Baciu modereaza sesiunea Social Media & Blogging, unde speaker este si soția sa, Ana. 🙂

Monica Jitariuc (Managing Director, The Practice) e prima care vorbește, cu mândrie despre agenția în care lucreză.

Noi suntem consultanți de brand. Unele bloguri/bloggeri sunt/vor să fie brand.  Motiv pentru care ne propune un exercițiu.

1. Să ai o filosofie și niște principii! Și un brand. TU!

(în paralel la sesiunea de Mobile Trends se transmite că: +100 milioarde de downloads de app in 2013 din care 91% sunt app gratuite!)

2. Să știi ce vrei. Stabilește-ți clar obiectivele și KPIs.

3. Să știi pentru cine scrii și să nu uiți pentru cine scrii!  (în afară de mama, tata și alți bloggeri)

4. Să știi cu cine vorbești și ce ai de vorbit (Ai harta stakeholder-ilor tăi?)

5. Build your credentials.

6. Business? New business!

7. Fă-ți PR! Îngrijește-te de reputație.

8. Fii mai creativ.

9. It’s more than SEO.

10. Hai în offline.

11. Fă-ți prieteni și o comunitate!

12. Evaluează-ți munca și rezultatele.

13. Laudă-te tu/te tine/te!

Și ar mai fi ceva: profesionalism, decenta, bun simt, consecventa, ajustare, rabdare, umor etc. 🙂

(de la sectiunea Innovation in communication aflam despre 2 Campanii de succes desfășurate de Coca-Cola: Chok Chok http://bit.ly/1bh4zyj  și Make a friend http://bit.ly/19LPApp)

15.00 Începe show-ul cu Vali Petcu, blogger din 2005, 150.000 cititori, care prezintă un îndreptar pentru bloggeri.

Bani din ce în ce mai puțini și campanii mai atente. Problemele pe care le ridică e că sunt aceiași bloggeri & lipsă acută de idei.

Cel mai de preț bun al unui blogger -> brandul!  (poziționarea față de cititori, poziționarea față de companii/agenții)

Sfatul lui pentru bloggeri (pe care îl tot repetă de câțiva ani…) e să scriem, și să provocăm la comentarii.

Ne documentăm!  -> poziționarea companiei, concurență etc.

Greșeli: avem prea multe campanii. Sau prea multe campanii la produse din aceeași gamă. Acceptăm campanii care nu ni se potrivesc. Acceptăm campanii la care nu putem livra. Ne activăm doar la campanii. Nu avem un mesaj coerent pe produs. Nu ne interesează rezultatele. Acceptăm prea puțini bani.

Regulile au rămas aceleași #din2007: fă-ți blog, citește-i pe ceilalți, spune ceva. (Jason Calacanis)

15.20 Incepe Ana Baciu (Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen), cu intrebari si raspunsuri despre proprietate intelectuala in mediul online.

‘Intelectual property has the shelf life of a banana.’ – Bill Gates

Nu sunt protejate prin drepturi de autor: ideile, teoriile, conceptele, descoperirile stiintifice, simbolurile oficiale alte statului, stirile si informatiile din presa, simplele fapte si date etc.

Durata protectiei: 70 ani

De ex, avem drepturi morale asupra unei fotografii, chiar dacă cedăm dreptul patrimonial pe respectiva fotografie.

Drepturile morale NU pot face obiectul vreunei renuntari sau instraintari.

Protejarea drepturilor: actiune civila in incalcarea drepturilor, ordonanta presedintiala, plangere penala.

Felicitări, Ana, pentru prezentare (ai făcut plăcut un subiect neplăcut), și mulțumim pentru toate aceste informații utile!

15.45 Radu Dumitru, despre vânzările afiliate. Și despre practicile rele (linkuri afiliate pe imagini, ascunderea linkurilor prin bit.ly, întrebări de Cancan)

Update: Cristina Bazavan a pus online prezentarea ei de azi, în cuvinte. 🙂

16.40 M-am mutat la sesiunea Innovation in Communication, unde primul speaker e Ionut Munteanu,  PPC Specialist,  WebDigital, care prezintă rapid 3 strategii de remarketing si ne mai zice ca:

 

  • mai mult de 1 mil. de site-uri partenere Google
  • e bine sa marcam linkurile in articol prin UTM
  • segmentarea detaliata in fct de datele din GA permite construirea de liste de audienta (dar e nevoie de minim 100 de useri in lista de audienta)

Concluzia: remarketing – un tool care poate unifica orice tip de marketing. ‘Cultiva si culege intentia utilizatorilor tai!’

17.05 Alin Vlad, Global Social Media Coordinator, Bitdefender cu o prezentare despre de ce trebuie sa pariem pe inbound marketing. 

Cum obtii atentia clientilor? In outbound o cumperi, in inbound o castigi.

video: The Markerette – Parodie Burlacul despre inbound vs outbound marketing

Putem obtine Inbound Certification – de la HubSpot

Do’s: asculta, castiga atentia, ofera audientei ce-si doreste, livreaza continut de calitate, masoare ce trebuie.

17.25 Raluca Duta, Community Manager, GolinHarris Bucuresti, despre real-time marketing si ce fac ei cu Bridge.

La 17.48 s-a incheiat runda de prezentari, ne auzim dupa 19.00, cu vesti despre cine si ce premii a castigat la Webstock 2013! Daca ati avut rabdare sa cititi pana aici, va multumesc!